קבוצת הנדסאי בניין מורשים

עלויות בניה בית פרטי: המדריך המלא לבניית בית פרטי במינימום עלויות

תוכן העניינים

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

או חייגו עכשיו:

engcheck-logo

בדק בית, פיקוח בנייה וניהול פרויקטים זו המומחיות של ENG'CHECK. כבר 10 שנים שאנו נמצאים בשוק ומבצעים את עבודתנו נאמנה עבור הציבור הרחב בישראל, באהבה גדולה ובשמחה עצומה.

בדק בית בחולון

בדק בית בחולון

לפני שמבצעים בדק בית בחולון, בואו נגלה קצת יותר על העיר. חוֹלוֹן היא עיר במחוז תל אביב[3], העשירית בגודל אוכלוסייתה בישראל. היא ממוקמת מדרום-מזרח לתל

בדק-בית eng-check

בדק בית מקצועי

בדק בית: בדיקת דירה חדשה/יד שנייה. בדק בית לפני רכישה, בית חדש מקבלן או דירה יד שנייה, כולן מתבצעות לפני רכישה והעברת בעלות בטאבו של

בדק בית מקצועי

בדק בית מקצועי בכל רחבי הארץ

חברתנו מבצעת בדק בית מקצועי בכל רחבי הארץ באופן שוטף. לאורך השנים, חברתנו בדקה מאות נכסים ומבנים כמעט בכל אזור במדינה. אנו מעניקים שירות רחב

חוות דעת הנדסית בדק בית של ENG'CHECK

חוות דעת הנדסית בדק בית של ENG'CHECK מוגשת ללקוח בצורה מקצועית ביותר. בחוות הדעת אנו מציינים את כל הממצאים שהתגלו במהלך בדק הבית. בנוסף לתיאור

בדק בית בבירת הנגב באר שבע

בדק בית בבירת הנגב באר שבע

לפני שמבצעים בדק בית בבירת הנגב באר שבע, בואו נגלה קצת יותר על העיר. בְּאֵר שֶׁבַע היא עיר במחוז הדרום. היא העיר השמינית באוכלוסייתה במדינת

בדיקת מבנים בעיר יבנה

בדיקת מבנים בעיר יבנה

לפני שמבצעים בדיקת מבנים בעיר יבנה, בואו נדבר עליה מעט. עיר במחוז המרכז בישראל השוכנת במישור החוף הדרומי. בתל יבנה ובסביבתו נמצאו ממצאים המתוארכים לתחילת

בדק בית - מחיר הבדיקה

בדק בית – מחיר הבדיקה

בדק בית מקצועי – מחיר הבדיקה לפי סוגי המבנים. לפני שניגשים לשאלה החשובה; "כמה עולה בדק בית?" בואו נגלה מעט יותר על הבדיקה עצמה ומה

ניהול פרויקטים מקצועי עם אחריות

ניהול פרויקטים

ניהול וליווי פרויקטים של בנייה ושיפוצים הינם חלק עיקרי מהעבודה השוטפת בחברת ENG'CHECK פעמים רבות פונים אלינו יזמים פרטים ועסקיים אשר מבקשים לגלות יותר אודות

ENG'CHECK Team
ENG'CHECK Team

הנדסאי בניין מומחים לניהול פרויקטים וביקורת מבנים

עלויות בניה בית פרטי יכולות להיות מאוד גבוהות במידה ולא עושים את זה נכון. אנו מכירים באופן אישי הרבה מאוד אנשים וקרובי משפחה שביצעו במהלך חייהם בניה של בית פרטי ומצאו עצמם חסרי אונים מול קבלנים ובעלי מקצוע שדורשים סכומים הרבה יותר גבוהים ממה שסוכם בתחילת הדרך. ושלא נדבר על התקלות שלפתע מגיעות גם אחרי שכבר נכנסו לגור בבית.

איך זה בדיוק קורה ומה הדרך המושלמת למניעת תקלות ומקרים בלתי צפויים שיעלו לנו הרבה מאוד כסף? המדריך המלא לבניית בית פרטי במינימום עלויות בכתבה הבאה.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

קודם כל, איפה בונים?

אם אנחנו עדיין לא מצאנו מגרש לבניה, זה בהחלט שלב מוקדם ביותר בתהליך. גם הוא עלול להשפיע על עלויות בניה בית פרטי בהחלט. במיוחד היום בשנת 2022 כאשר מגרש הנדל"ן הישראלי די בועט, וכמובן על אף הצינון הקל שהגיע לאחרונה כפי שטוענים מומחי הנדל"ן.

אז אם כולנו במחשבה הראשונה מתכננים בית גדול ורחב מימדים, עם נוף פתוח וירוק. אנחנו כבר צריכים לחשוב איך אנו מצפינים או מדרימים על המפה כדי להשיג שטח במחיר יחסית נמוך.

ואם אנחנו בכלל סבלניים, אנו יכולים לנסות את מכרזי רמ"י שיוצאים מעת לעת ושם ניתן להגיש בקשה למכרז עבור שטחים המוצעים לציבור הרחב. מדובר על שטחים ענקיים שרמ"י מוציאה למכירה, וכך בעצם נבנות שכונות ואפילו מועצות חדשות עם השנים…

החסרון (לכאורה) שם הוא ההשתתפות הגבוהה והיחסית מיידית בעלויות הפיתוח. מדובר לרוב על מאות אלפי שקלים שהם בסופו של דבר מתבססים על התשלום הראשוני שלנו במידה ונזכה במכרז. גם דבר זה משפיע רבות על נושא עלויות בניה בית פרטי אותו אנחנו רוצים לבנות.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

הנה קישור למכרזי רמ"י במידה ובא לנו להרחיב בנושא: מכרזי מקרקעין של רשות מקרקעי ישראל

מתחילים לחשב עלויות בניה של הבית הפרטי שלנו בפעם הראשונה

אם כבר יש לנו את השטח לבנייה ואנחנו מוכנים לשלב הבא, בואו נתקדם לשלב הכי מרגש, לחבלי הלידה של פרויקט חיינו.

זה בהחלט יכול להיות השלב המרגש ביותר עבורנו, אבל אנחנו גם צריכים להיות מאוד זהירים ומחושבים בשלב הזה, כיוון שכל טעות או מחשבה בלתי נכונה עלולים להשפיע רבות על עלויות הבניה של הבית הפרטי שלנו. חשוב לציין שהשלב הזה הוא גם השלב ה"פרוע" ביותר.

בעיקר כי אנחנו למעשה מציפים את כל הדמיון שלנו ומתחילים להעלות ולגבש רעיונות על בית החלומות הפרטי בו נרצה לגור עם משפחתנו היקרה. לכן, שם אנחנו כבר מתחילים לצייר בדמיוננו את חדר הארונות. את חדר האמבט המפואר ביחידת ההורים.. את מרפסת השמש בחדר הילדים.. כל החלומות מתחילים לצוף, השאלה בשורה התחתונה, עד כמה החלומות שלנו יהיו יקרים? והאם נוכל לעמוד בתקציב הזה?

עלויות בניה בית פרטי נולדות כבר במהלך השלב הזה. כאשר אנחנו מתחילים להציף עם בן או עם בת הזוג את הרעיונות על בית החלומות שלנו, מתחילים הדיונים הכלכליים בהכרח. האם עלויות בניה גבוהות של בית פרטי עם תכנון אדריכלי מרהיב ויוצא דופן, נוף מרהיב מחלון הסלון ועוד חלומות כאלה ואחרים.. הם משהו שאנו יכולים בכלל להרשות לעצמנו כלכלית?

יושבים עם בעל מקצוע – נכנסים לפרופורציות

עלויות בניה של בית פרטי צריכות להיות ברורות עבורנו מהיום הראשון. אחרי שהצפנו את כל המחשבות שלנו והעלנו רעיונות על הדף, זה השלב שבו צריכים לשבת לפגישה ממוקדת עם בעל המקצוע הנכון.

לרוב זה יהיה הנדסאי בניין מוסמך ובעל ניסיון. כזה שכבר בנה כמה פרויקטים של בית פרטי במהלך הקריירה שלו ויוכל לתרום לנו המון מהידע אותו רכש במהלך השנים.

הפגישה דווקא מול הנדסאי הבניין חשובה ביותר כיוון שזה הוא בעל המקצוע שמכיר את הפרקטיקה בשטח אל מול כל בעלי המקצוע והקבלנים הקשורים בבניית בית פרטי. והוא כמובן, יודע לחשוב עלויות בניה בית פרטי על הצד הטוב ביותר – בהתאם לרעיונות ולמחשבות אותם הצפנו בשלב הקודם.

שלא נטעה, הפגישה הזו עלולה להכאיב. לפעמים אנחנו יכולים לחשוב שאנחנו לא מגזימים בתכנונים שלנו אבל כאשר מגיעים ומתחילים לברר, האמת היקרה מתגלה למול עינינו. לכן זה סופר קריטי לשבת עם בעל מקצוע כבר בשלב הזה. כדי שנוכל לגבש באמת את עלויות בניה בית פרטי שמתאימות במיוחד עבורנו.

כדי שתגיעו מוכנים יותר לפגישה הזו, הכנו עבורכם מספר נקודות עיקריות עליהם תצטרכו להשיב במהלך הפגישה.

הגורמים המשפיעים על עלויות בנית בית פרטי

  • מספר הילדים בחיק המשפחתי – כמובן חשוב לדעת כמה ילדים הולכים לגור בבית ומהו טווח הגילאים. לעיתים אנו מגלים משפחות שזוכות לבנות בית פרטי כאשר רוב הילדים כבר למעלה מגיל 18. דבר שמשפיע רבות על תכנון כל המהלך. במקרה כזה למשל אנו נעדיף "לתחום" את הבית ל-2 או 3 חלקים כדי שבעתיד הלא רחוק, נוכל להשכיר יחידות דיור נפרדות. לאחר שהילדים יעזבו את הקן ויצאו לחיים טובים ולשלום.
  • מקומות העבודה של ההורים – זה כמובן די בסיסי אבל גם על זה חשוב לדבר. במקרה של גילאים בוגרים יותר אנו מעדיפים כבר לחשוב באופן טבעי על כיוון גיל הפנסיה. חשוב להבין כי בניית בית פרטי תיקח כנראה בין שנה לשנתיים. במקרים חריגים אף יותר. תלוי בקצב הזרמת הכספים לבעלי המקצוע, וכמובן למס' הקומות בבית ולשטח הבנייה המדובר.
  • רצוי ומצוי – צריכים לחשב את מה שחיוני עבורנו ועבור הילדים. ומה פחות חיוני ועלול לגרור אותנו לחיובים מיותרים… שמים את כל הנקודות העיקריות (כגון: אלומיניום, ריצוף, סניטריה וכו') על השולחן ומתחילים לסנן/לשנות במידת הצורך, אפשר להשאיר את הסינון לפגישה מול בעל המקצוע. אבל בהחלט מומלץ לסנן כבר לפני כדי להקל מעלינו.
  • על כן זו הדרך, במידה ותרצו לדעת על עוד נקודות עליהם תצטרכו להתכונן לפגישה, אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולקבל שיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות.

אחרי שישבנו עם בעל המקצוע עלינו להחליט החלטה גורלית

אחרי שישבנו וישרנו את ההדורים אל מול בעל המקצוע, עלינו לקבל החלטה גורלית. החלטה שההשפעה שלה עלולה להיות בשווי של מאות אלפי שקלים. עלויות בניה בית פרטי יכולות להיגרר… להיגרר הרחק הרחק בעקבות ניהול כושל של פרויקט הבניה של בית חלומותיכם.

בשלב הזה, אנו מקבלים את ההחלטה של היציאה לדרך עם מנהל הפרויקט שלנו. השאלה, מי יהיה הגורם האחראי על הבית הפרטי לו חיכינו כל החיים? כבר שנים על גבי שנים של חסכונות, של מחשבות, של ציפיות. השקענו כל כך הרבה… זה הזמן להתאפק עוד קצת, ולהשקיע מחשבה ובדיקות רבות בבחירת בעל המקצוע. זכרו שהוא מי שיהיה אחראי על הפרויקט הכי יקר כנראה שיהיה לנו בחיים.

עלויות בניה בית פרטי: צילום מתוך פרויקט מנוהל ע''י מפקח מקצועי
עלויות בניה בית פרטי: צילום מתוך פרויקט מנוהל ע"י מפקח מקצועי

אנו ממליצים על 3 צעדים מחייבים להבטחת עלויות בניה בית פרטי רציונליות

  1. ללכת לראות פיזית פרויקטים שבוצעו על ידי המפקח אותו אנו בוחנים.
  2. לדבר עם בעלי הבתים ישירות ולשאול את השאלות הנכונות.
  3. לבדוק רישיונות בתוקף ולקבל עוד המלצות שיש בידי המפקח.

בהחלט כדאי שהמפקח הממונה על הפרויקט, יהיה הנדסאי בניין מוסמך שמתמחה בפיקוח בניה. אחד שכבר ביצע כמה פרויקטים מוצלחים כאלו בחייו ושמו הולך לפניו. במידה וביצענו את שלושת הבדיקות בצורה ראויה – אין ספק שאנחנו יכולים להתקדם קדימה בראש שקט. אך הנה עצה אחרונה שכדאי מאוד לקחת במהלך הדרך.

בואו גם אנחנו נפקח, בלי להתבייש, זוהי חובתנו

גם כאשר שכרנו את שירותיו של המפקח ואנחנו יוצאים לדרך החדשה בלב שקט. עדיין, מחובתנו להיות עם יד על הדופק. לחייג לפחות פעם אחת בשבוע למפקח על הפרויקט. לשאול שאלות, להתעניין, לראות שאנחנו עומדים ביעדים. להגיע פיזית פעם או פעמיים בחודש למגרש הבניה ולהסתכל מקרוב. להכנס, לדרוך רגל, זה חשוב ומשמעותי ביותר. זה מעיד על פיקחות שתגרום למפקח על הפרויקט שלנו להיות עוד יותר עירני.

זכרו! מעבר לעובדה שאתם רוצים לוודא עלויות בניה בית פרטי נמוכות יחסית, ולא להגרר לחיובים נוספים. אתם עוד יותר רוצים לחסוך עוגמת נפש וכאבי ראש מיותרים.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

תעודות ההסמכה שלנו: