קבוצת הנדסאי בניין מורשים

עלות בניית בית פרטי עד מפתח: כל השלבים בתהליך המורכב

תוכן העניינים

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

או חייגו עכשיו:

engcheck-logo

בדק בית, פיקוח בנייה וניהול פרויקטים זו המומחיות של ENG'CHECK. כבר 10 שנים שאנו נמצאים בשוק ומבצעים את עבודתנו נאמנה עבור הציבור הרחב בישראל, באהבה גדולה ובשמחה עצומה.

בדק בית בעיר נס ציונה

בדק בית בעיר נס ציונה

לפני שמבצעים בדק בית בעיר נס ציונה, בואו ונדבר עליה. נֵס צִיּוֹנָה היא עיר במחוז מרכז בישראל. העיר ממוקמת בין ראשון לציון בצפון ורחובות בדרום.

ביקורת מבנים - חברה לבדק בית וביקורת מבנים באחריות מפקח ליקויי בנייה

ביקורת מבנים

ביקורת מבנים היא השלב המסכם של הפרויקט. במדינת ישראל כיום, מתברר כי ב-95% לפחות מכלל הפרויקטים המתבצעים – קיימים ליקויי בנייה. העובדה הנ"ל מחייבת אותנו

קונסטרוקטור באתר בנייה

קונסטרוקטור

קונסטרוקטור, תחום מקצועי וחשוב בהחלט בעולמו של מהנדס או הנדסאי הבניין. את ההסמכה על הקונסטרוקציה מקבל הנדסאי הבניין במהלך הכשרתו בלימודים. הקונסטרוקציה באה לידי ביטוי

בדק בית בנתניה

בדק בית בנתניה

רגע לפני שמבצעים בדק בית בנתניה, בואו נדבר קצת על העיר. נְתַנְיָה היא עיר במחוז המרכז, בשרון, השביעית באוכלוסייתה בערי מדינת ישראל. נוסדה על ידי קבוצת בני בנימין בשנת 1929 כיישוב לבני המושבות ופועלי הפרדס, והוכרזה

בדק בית המלצות: בדיקת כוכבים עם זכוכית מגדלת

בדק בית המלצות

בדק בית עם המלצות חמות מהשטח הוא מאוד חשוב בעיקר למי שמבצע פעם ראשונה בחייו את הבדיקה המשמעותית. אם מדובר על עסקת הנדל"ן הראשונה בחייכם

ENG'CHECK Team
ENG'CHECK Team

הנדסאי בניין מומחים לניהול פרויקטים וביקורת מבנים

עלות בניית בית פרטי עד מפתח היא שאלה שמטרידה הרבה מאוד יזמים צעירים ובעלי קרקעות בישראל. לא פעם אנו שומעים מקרובים ובני משפחה על פרויקטים שכשלו וממש כבר לא יודעים למי להאמין, מה המחיר האמיתי שנצטרך לשלם בפרויקט של בניית בית פרטי? אז מהי באמת עלות בנית בית פרטי עד לשלב המפתח ומהם השלבים שצריכים לחשב בתהליך המורכב, התשובות לשאלות הללו ועוד הרבה יותר מזה בכתבה הבאה.

עלות בניית בית פרטי עד מפתח כוללת בתוכה 5 שלבים עיקריים

כדי שיהיה לנו קל לחשוב עלות בניית בית פרטי כמו שצריך ובצורה המדויקת ביותר שניתן להשיג, כדאי ומומלץ לפרק את כל התהליך המורכב לשלבים. כל זאת כדי שיהיה לנו קל ולהבין, ובסופו של דבר, לחשב את כל הנתונים למספרים.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

ראשי הפרקים עליהם נפרט:

  • עלות הקרקע
  • עלות הקמת תשתיות
  • עלות בניית השלד
  • עלות בניית הגמר (כולל גינה)
  • ריהוט, סניטריה ואקססוריז

חשוב מאוד לגעת בכל הנקודות ובכל השלבים הרלוונטיים כדי שנוכל להגיע כמה שיותר קרוב לבחינת עלות בניית בית פרטי עד מפתח.

עלות בניית בית פרטי עד מפתח: עלות הקרקע

ובכן, כמובן שעלות הקרקע משתנה בהתאם למיקום שלה. חשוב להכיר גם כי ישנם מכרזים מעת לעת של רמ"י. במכרזים אלו ניתן להגיש הצעה, ולהעריך מראש מהן עלויות הקרקע בהתאם לאופי המכרז. כמו כן, עלות הקרקע הסופית תתגלה רק לאחר רכישתה, וחשוב מאוד לשים לב לכל הפרטים ולהתייעץ עם עו"ד מקצועי עוד לפני שהתחלנו תהליך רציני מול מוכר הקרקע.

מגרשים בישראל מאוד משתנים בהתאם למיקום, בערים פריפריאליות ניתן למצוא מגרשים במחירים יחסית נמוכים של 750,000-1,000,000 ש"ח ואם נתקרב יותר לאזור המרכז, אנחנו כבר מדברים על מספרים אחרים לגמרי של +2,000,000 ש"ח רק עבור עלות הקרקע.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

עלות הקמת תשתיות לבית פרטי

בשלב המוקדם הזה, עלויות ההקמה מתייחסות בעיקר לבעלי מקצוע מאוד ייחודיים. אנחנו מדברים כאן על מהנדס חומרים שאחראי לבדוק את תוואי הקרקע. להחליט על כל כך הרבה גורמים משפיעים שעלולים להזיז את המחיר המתוכנן.

כך למעשה, בעיות קריטיות בשלב מוקדם כ"כ, עלולות לגרום לכל עלות בניית בית פרטי עד מפתח שתכננו מבעוד מועד – להשתנות הרבה מעבר לצפוי.

בשלב הקמת התשתיות אנחנו מתייחסים בעלויות לגורמים מאוד רציניים בבניית בית פרטי. למשל, הקמת קווי ביוב, הנחת תשתיות מים, הקמת רשת החשמל הביתית, תכנון קווי התקשורת. כל אלו דורשים בעלי מקצוע איכותיים וספציפיים, שידוע לעשות עבורנו את העבודה המדויקת כדי שנוכל להגיע לשלב המפתח בשלום וללא תקלות מיותרות.

גם שלב זה הוא גורם משמעותי לחישוב הכללי של עלות בניית בית פרטי עד לשלב המפתח.

עלות בניית בית פרטי עד לשלב מפתח: עלות בניית השלד

כאן אנחנו נכנסים לשלב יחסית "ידוע מראש". בשלב זה לא אמורות להיות לנו הפתעות מיותרות. בהנחה שנכנסו לתהליך המורכב על רגל ימין וביצענו את כל השלבים המקדימים על הצד הטוב ביותר – שלב השלד צריך לעבור בשקט יחסי וללא הפתעות מיותרות.

כל בעל מקצוע יודע מה תפקידו, סוג הבטון והכמות שלו ידועה מראש בזכות עבודת התכנון של האדריכל וכמובן גם מהנדס החומרים שביצעו עבודה מצוינת.

עלות בניית שלד צריכה להסתכם בערך ב-3,000 עד 4,000 ש"ח למטר (בממוצע מאוד זהיר) אך חשוב מאוד לקחת את הדברים בערבון מוגבל כיוון שיש המון משתנים בהתאם להרבה מאוד גורמים!

עלות בנית בית פרטי עד מפתח: עלות שלב הגמר כולל גינת הבית

הגענו לשלב האחרון בתהליך הבנייה, שלב הגמר! מדובר על שלב מסכם שצריכים לבצע בסבלנות ובקפדנות.

בשלב הזה, ישנם חומרים גלם נוספים שהעלות שלהם אינה זולה בכלל, וצריכה להיות בתוך החשבון כדי שנוכל להעריך עלות בניית בית פרטי עד מפתח בצורה המדויקת ביותר.

במהלך הגמר העלויות המשמעותיות יתייחסו למספר נקודות:

  • חיפויי חוץ
  • קבלן גבס
  • דלתות פנים
  • מטבח
  • צבע

כמובן שישנם גורמים משפיעים נוספים אך עליהם לא נרחיב כעת.

בעת חישוב עלות בניית בית פרטי עד מפתח מחובתנו לחשוב על כל הנקודות הללו, זאת בהתאם לרמת הגימור אותה נרצה בבית הפרטי שלנו. כיוון שזה יכול להסתכם בעלות של 1,500 ש"ח למטר אך יכול מהר מאוד גם לקפוץ ל-3,000 ש"ח למטר וצפונה.

כמו כן, חשוב להדגיש גם כאן, כי עבודה עם בעלי מקצוע שאינם מנוסים ו/או ניהול כושל של פרויקט בניית בית פרטי, עלולים לגרור הוצאות בלתי צפויות של עשרות עד מאות אלפי שקלים!

חשוב מאוד גם לדבר על נושא הגינה של הבית הפרטי! לעיתים, הרבה משפחות מעדיפות בשלב הראשוני לשפוך חצץ ומעט אדמה כדי להוזיל עלויות.

אך דעו לכם שכאשר הבית מתחיל לעמוד על תילו – הדמיון מתחיל לרוץ והחשק להיכנס לבית עולה יותר ויותר. ואיתו כמובן המחשבות על פינה חמה לילדים. על פינה מכובדת למנגל ועוד הרבה מחשבות טובות כאלה ואחרות… אך לעיתים, מאוד יקרות!

לכן חשוב לתכנן גם את הגינה בשלב המוקדם הזה כדי להגיע לעלות מטר סבירה שתיכנס לחישובים הכללים של עלות בנית בית פרטי עד מפתח.

עלות בניית בית פרטי עד מפתח: השלב האחרון והמסכם

לא מעט אנשים נוטים להתייחס לשלב הזה בסוג של "זלזול" כאשר הם חושבים שבשלב הזה הם יוציאו מעט מאוד כסף שאין בכלל מה לייחס אליו חשיבות.

אך לא נכון הדבר בכלל. צריכים להתייחס גם לגימור הסופי של הבית, גם אחרי שהנכס גמור והקבלן מוסר את המפתחות, יש לנו טיפול נוסף בכל הריהוט, הקוסמטיקה של הבית. כל נושא הסניטריה המשודרגת (שנגמרה בשלב הקודם למעשה, אך מתאים לדבר עליה בשלב זה ברמת התכנון).

ריהוט – תלוי מאוד אם תרצו לרהט את כל הבית במקום אחד, כך שתוכלו להזמין הרבה רהיטים מבית עסק אחד ובכך לקבל מחיר טוב עבור כל הרהיטים שתזמינו + היתרון בלקבל את כל הציוד במשלוח אחד/מקסימום שניים כך שגם יהיה הרבה יותר קל לסדר את כל הריהוט החדש במועד הכניסה לנכס.

סניטריה – די מומלץ להשקיע במוצרי סניטריה איכותיים שישמרו לאורך זמן. והכי חשוב – לוודא שלא משתמשים בחומרי ניקוי שמזיקים לסניטריה עליה השקענו כל כך הרבה זמן, אנרגיות וכסף!

אקססוריז – כאן אנחנו נכנסים לפרטים הקטנים. אנחנו הולכים לחשב את השטיח בסלון הבית, את התמונות שהולכות להיות על הקיר במעבר של החדרים. ואפילו אנחנו הולכים לחשב את האגרטלים שיונחו על שולחן הסלון.

דברים אחרונים לסיכום עלות בניית בית פרטי עד מפתח

ברגע שנגיע מוכנים עם תכנון מפורט לפרטים ועם כל השלבים שפירטנו מעלה. נוכל לשבת בצורה מסודרת עם בעל מקצוע רלוונטי לתכנון, ניהול ופיקוח של הפרויקט. ובכך להבטיח לעצמנו את הנוסחה המדויקת ביותר עבורנו לחישוב עלות בניית בית פרטי עד מפתח, על הצד הטוב ביותר!

לקריאת המדריך המלא לחסכון בעלויות של בניית בית פרטי לחצו כאן

חשוב להבין, את המחיר הסופי אתם לא רוצים לדעת עכשיו – זה יהיה ממש חובבני וחסר אחריות לזרוק מספר בשלב כזה מוקדם. חשוב להבין את הצרכים שלכם, של כל בני המשפחה. להבין היכן אנחנו הולכים לרכוש את הקרקע. לדעת מהי הרמה האדריכלית אליה אנחנו רוצים להגיע.

יש כאן המון שאלות שצריכות לקבל תשובות, ככל שתקדימו לתכנן היטב ולענות על השאלות כמו שצריך – או אז תגיעו למצב שבו הכסף שלכם יהיה שווה יותר, הרבה יותר!

מעוניינים לדעת יותר על עלות בניית פרטי עד מפתח ולהתייעץ איתנו בחינם ללא התחייבות? אנו מזמינים אתכם למלא את הטופס הבא ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי:

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

תעודות ההסמכה שלנו: