קבוצת הנדסאי בניין מורשים

כמה עולה לבנות בית פרטי? המדריך המלא ליזם המתחיל

תוכן העניינים

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

או חייגו עכשיו:

engcheck-logo

בדק בית, פיקוח בנייה וניהול פרויקטים זו המומחיות של ENG'CHECK. כבר 10 שנים שאנו נמצאים בשוק ומבצעים את עבודתנו נאמנה עבור הציבור הרחב בישראל, באהבה גדולה ובשמחה עצומה.

בדיקת מבנים בעיר יבנה

בדיקת מבנים בעיר יבנה

לפני שמבצעים בדיקת מבנים בעיר יבנה, בואו נדבר עליה מעט. עיר במחוז המרכז בישראל השוכנת במישור החוף הדרומי. בתל יבנה ובסביבתו נמצאו ממצאים המתוארכים לתחילת

בדק בית מקצועי ראשון לציון

בדק בית ראשון לציון

לפני שמבצעים בדק בית בעיר ראשון לציון, בואו נדבר עליה מעט. ראשון לציון היא העיר הרביעית בגודלה במדינת ישראל. העיר מושכת אליה גוון רחב מאוכלוסיית

בדק בית בעיר נס ציונה

בדק בית בעיר נס ציונה

לפני שמבצעים בדק בית בעיר נס ציונה, בואו ונדבר עליה. נֵס צִיּוֹנָה היא עיר במחוז מרכז בישראל. העיר ממוקמת בין ראשון לציון בצפון ורחובות בדרום.

ביקורת מבנים - חברה לבדק בית וביקורת מבנים באחריות מפקח ליקויי בנייה

ביקורת מבנים

ביקורת מבנים היא השלב המסכם של הפרויקט. במדינת ישראל כיום, מתברר כי ב-95% לפחות מכלל הפרויקטים המתבצעים – קיימים ליקויי בנייה. העובדה הנ"ל מחייבת אותנו

בדק בית המלצות: בדיקת כוכבים עם זכוכית מגדלת

בדק בית המלצות

בדק בית עם המלצות חמות מהשטח הוא מאוד חשוב בעיקר למי שמבצע פעם ראשונה בחייו את הבדיקה המשמעותית. אם מדובר על עסקת הנדל"ן הראשונה בחייכם

בדק בית בנתניה

בדק בית בנתניה

רגע לפני שמבצעים בדק בית בנתניה, בואו נדבר קצת על העיר. נְתַנְיָה היא עיר במחוז המרכז, בשרון, השביעית באוכלוסייתה בערי מדינת ישראל. נוסדה על ידי קבוצת בני בנימין בשנת 1929 כיישוב לבני המושבות ופועלי הפרדס, והוכרזה

ENG'CHECK – בדק בית

המומחים שלכם בענף הבנייה ביקורת. פיקוח. ניהול. פיקוח בנייה זה ENG'CHECK מפקחים בטכנולוגיות החדשניות ביותר המומחיות שלנו בפיקוח חוות דעת הנדסית מסמך דיגיטלי מפורט ומקצועי

ENG'CHECK Team
ENG'CHECK Team

הנדסאי בניין מומחים לניהול פרויקטים וביקורת מבנים

כמה עולה לבנות בית פרטי? זוהי שאלה ששואלים אותנו לעיתים קרובות ביותר, אז החלטנו להעלות הכל על הכתב ולהביא לפניכם את המדריך המלא לשאלת הזהב שמאתגרת את רוב היזמים החדשים שפגשנו אי פעם.

נתחיל במשל "כמה עולה לערוך רשימת קניות לסופר?"

מכירים את זה שאתם עורכים רשימת קניות לסופר? אתם מוסיפים אליה את כל המצרכים הבסיסיים כהרגלכם מדי חודש: שמן, קמח, דגנים… מוסיפים את מוצרי החלב לרשימה, ומתחשבים כמובן בכמויות עבור הכריכים שתכינו לילדים לבית הספר. ולבסוף יוצאים עם רשימה די מכובדת ומעריכים את הסכום שאותו אתם הולכים להוציא בקנייה זו.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

בואו לרגע "נשכח" מיוקר המחיה ונדמיין שאנו יוצאים לסופר וקצת מתפזרים מרשימת הקניות המקורית. אנו מוסיפים מכאן ומכאן, פתאום חושבים כמה זה טעים להעמיס לעגלת הקניות שלנו עוד גלידה בטעם פיסטוק, ועוד חטיפים לילדים…

ובסוף אנו מוצאים עצמנו עם חריגה של 100-200 ש"ח ממה שצפינו. טוב נו, אפשר להתפזר פעם בחודש, לא ככה?

אם נצא מנקודת הנחה שהתכנון שלנו היה להוציא 1,000 ש"ח עבור רשימת הקניות ולבסוף נכמת את הסיפור הזה לאחוזים, נגלה שחרגנו בערך בכ10-20% מהרשימה המקורית אותה תכננו בביתנו הקט.

אז כשמדובר על "כסף קטן", אנחנו יכולים לחיות עם זה… הרי אם תשאלו אותי כמה עולה לעשות קניות בסופר, זה לא כמו שתשאלו אותי כמה עולה לבנות בית פרטי? מדובר על סרט אחר לגמרי שיכול בקלות להפוך לסיוט.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

כיוון שאם נחרוג ב10-20% מתכנון המקור שלנו בתכנון פרויקט בנייה – נמצא עצמנו מוציאים מאות אלפי שקלים בנוסף מעבר למה שתוכנן ביום היציאה לפרויקט.

נראה שעם חריגה כזו, אנחנו כבר לא נוכל לחיות כל כך בקלות…

כמה עולה לבנות בית פרטי לבד ובלי ניסיון וכמה עולה לבנות עם מפקח מורשה?

כדי שאנו נוכל לחיות בשלום עם השאלה כמה עולה לבנות בית פרטי, עלינו לדאוג קודם כל לעבוד נכון עם בעלי המקצוע הרבים שמעורבים בפרויקט מסוג זה.

וכדי שזה יקרה, עלינו לגלות אחריות ולמנות מפקח אחראי מטעמנו שיעמוד על המשמר וידאג להביא את הפרויקט לסיומו על הצד הטוב ביותר ובמחיר הטוב ביותר.

לקריאה בהרחבה אודות ניהול פרויקטים לחצו כאן

לא ניכנס כעת ליתרונות המשמעותיים במינוי של מפקח פרויקט מוסמך ובעל ניסיון – רק נכתוב בקצרה כי בהחלט מדובר על צעד הכרחי שאנו מגלים בכל פרויקט מחדש. ולצערנו נתקלים בהרבה מאוד פרויקטים של בעלי קרקעות שניסו לעשות זאת בעצמם וגילו שהדבר אינו פשוט כפי שחשבו.. הבעיה שהניסיון הזה עלה להם בהרבה מאוד כסף…

בואו ניגש לרשימת בעלי המקצוע איתם מתמודד מפקח הפרויקט במהלך בניית בית פרטי, הרשימה הזו תעזור לנו מאוד לענות על השאלה כמה עולה לבנות בית פרטי בישראל של היום?

רשימת בעלי המקצוע המשפיעים העיקריים על עלויות בניית בית פרטי

  • אדריכל
  • חברת הנדסה (מהנדס) לתכנון
  • קונסטרוקטור
  • מעבדת חומרים – שליחת חומרי הקרקע למעבדה באמצעות מהנדס חומרים מורשה.
  • פינוי פסולת – התקשרות עם אתר מורשה לפינוי פסולת
  • חברת מדידות – ביצוע מדידה בכל מיני אבני דרך במהלך פרויקט בניית בית פרטי.
  • חברת חשמל – הזמנת חשמל זמני ולאחר מכן חשמל קבוע. תשלום בגין חפירה לתשתית חברת החשמל, פילר ומונה.
  • חברת המים המקומית – חיבור תשתיות המים וחיבור הבית לביוב העירוני.
  • קבלן חפירות – במידה ויש מרתף.
  • קבלן שלד
  • קבלן אינסטלציה וביובים
  • קבלן חשמל
  • קבלן איטום
  • קבלן ריצוף
  • קבלן טיח פנים/חוץ
  • קבלן גבס
  • נגר / חברת מטבחים
  • עלויות כלים סניטריים ריצופים וחיפויים
  • קבלן אלומיניום
  • דלתות פנים
  • דלתות חוץ
  • טכנאי גז
  • קבלן מיזוג אוויר
  • קבלן גינון ופיתוח

יוצא למעשה, שהמפקח צריך להיות בקשר לאורך כל הפרויקט עם יותר מ-20 בעלי מקצוע שונים! מדובר על פרויקט מורכב ורציני מאוד שמחייב ניסיון עשיר, עמידה בזמנים ואחריות מלאה ללא פשרות!זה נכון שהמפקח הוא לא בהכרח זול, אך התועלת שמפיק המפקח היא בהכרח הרבה הרבה הרבה יותר "זולה" מאשר שהוא לא היה נמצא בשטח. על המשפט "מה שעולה בזול עולה ביוקר" בוודאי כבר שמעתם – הוא עוד יותר נכון כאשר מדובר על כמה עולה לבנות בית פרטי.

כעת נרחיב מעט על כמה בעיות שמשפיעות באופן ישיר על כמה עולה לבנות בית פרטי

כמו בכל דבר בחיים. ודווקא אנו רואים זאת במדינה שלנו – כאשר אין פיקוח: דברים לא טובים קורים בשטח… אין מה לעשות, זהו חוק טבעי איתו נולדנו. לפעמים אנחנו צריכים שיהיה עלינו פיקוח כדי שהדברים יקרו כמו שצריך. בטח ובטח כאשר מדובר על הבית הפרטי שלנו. הבית הפרטי אשר בשבילנו חסכנו שקל לשקל במהלך שנים ארוכות ומייגעות.

אז בואו נדבר על מה שבדרך כלל קורה כאשר לא ממנים מנהל פרויקט שיהיה אחראי על הפרויקט המורכב של לבנות בית פרטי:

קבלנים מדלגים על שלבים

בתהליך הבנייה ישנם שלבים מסודרים ומוגדרים מראש. ישנם פעמים, שהקבלנים יכולים לטאטא כללים חשובים מתחת לשטיח. ולדלג על שלבים כדי "לחסוך" לעצמם כסף וזמן. הדבר עלול לגרור בעיות בלתי נתפסות בהמשך, אפילו אחרי שהדיירים נכנסים לגור בבית הפרטי. כמה עולה לבנות בית פרטי היא שאלה שצריכה להישאל גם אחרי שכבר נכנסו לגור בבית. כי שם לעיתים, מופיעות צרות שיכולות להוביל לעלויות הזויות לחלוטין.

שימוש בחומרים לא נכונים

כאשר אין מפקח אחראי ומנוסה בשטח, עלולים להתחיל לבצע שלבים מסוימים בפרויקט עם בעלי מקצוע שהם לא בהכרח מה שחשבנו בתחילה. הדבר עלול לגרום לשימוש בלתי הולם בחומרים שאינם נכונים לביצוע המשימה. זה יכול לקרות מתוך תמימות, מתוך חוסר ניסיון, ולצערנו לפעמים זה גם קורה בכוונת תחילה… כאשר יש מפקח בשטח שמחייב את הקבלנים לעבור בדיקה בכל שבוע מחדש, הסיכוי שדבר כזה יקרה הוא כמעט ואפסי.

תזמונים לא נכונים

הקבלן יכול למרוח את בעל הקרקע בהזמנת חומרים או בתזמונים שמלכתחילה היו שגויים לחלוטין. זו בעיה מאוד גדולה להיתקע עם סחורה יקרה באתר הבנייה. דבר שעלול לגרור לסיכונים של גניבות רכוש, תופעה די נפוצה בענף הבנייה. אחת הדרכים למנוע זאת היא לתזמן מראש ועפ"י סדר ברור את כל הזמנת החומרים מראש ועפ"י תנאי התקדמות מסוימים איתם המפקח כבר יודע איך לעבוד ואיך לתזמן בדיוק.

תמחורים שגויים בכוונת תחילה

ישנה תופעה קשה נוספת במהלך תכנון כמה עולה לבנות בית פרטי והיא כמובן תופעת התמחור השגוי של הקבלנים. לעיתים, דברים שלא הופיעו בתכניות הקבלנים, מגיעים בסוף "בהפתעה" הפתעות כאלה אינן נעימות בכלל ועולות לבעל הקרקע הרבה מאוד כסף. כמו כן, יש מחירים מסודרים בענף הבנייה שמנהל הפרויקט אותו הסמכתם מכיר ויודע מראש. כך שראשית, אין מצב שלמנהל פרויקט אחראי יחכו "הפתעות" בסוף. שנית, הוא מכיר את כל המחירים בענף עפ"י המחירון המוכר לכל וכך יודע לעקוב אחרי מחירים תקינים של הקבלנים.

כמו כן, מפקח דואג גם כן לכך שהחומרים המובאים לאתר הבנייה הינם תקינים ובעלי תקנים ישראלים איכותיים ונכונים לשימוש. וכמובן כל העבודה מתבצעת בסדר כרונולוגי תקין משלב התכנון הראשוני ועד למסירת המפתח לבעלי הקרקע.

לסיכום עיקרי התשובות לשאלת כמה עולה לבנות בית פרטי בישראל

אם חיפשתם כאן תשובה של מספרים – זה לא מה שצריך להטריד אתכם. בסופו של דבר, כשתעבדו נכון מול מנהל פרויקט מוסמך. אתם תגיעו למספרים הרלוונטיים בדיוק עבורכם. כיוון שמה שחשוב הוא לא כמה יעלה לנו מטר רבוע. 5,000 ש"ח או 7,000 ש"ח. כי מה שהכי חשוב הוא – שהכסף שלכם לא ילך לפח!

לכן הדגשנו לכם בכתבה זו כי תכנון נכון, וביצוע כל המהלכים בפרויקט המורכב עם איש מקצוע איכותי, אמין ומקצועי – הם אלה שיביאו אתכם לעלות מול תועלת גבוהה ביותר!

אז אל תשכחו, כאשר אתם שואלים את עצמכם שוב כמה עולה לבנות בית פרטי – התשובה היא לא במספרים, אלא בהרבה הרבה יותר מכך…

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

תעודות ההסמכה שלנו: