קבוצת הנדסאי בניין מורשים

בדיקת מבנה מסוכן: כל מה שצריכים לדעת על בדיקת מבנה מסוכן

תוכן העניינים

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

או חייגו עכשיו:

engcheck-logo

בדק בית, פיקוח בנייה וניהול פרויקטים זו המומחיות של ENG'CHECK. כבר 10 שנים שאנו נמצאים בשוק ומבצעים את עבודתנו נאמנה עבור הציבור הרחב בישראל, באהבה גדולה ובשמחה עצומה.

בדק בית בטבריה

בדק בית בטבריה

מתכננים לבצע בדק בית בטבריה? מצוין, בואו ונדבר על כמה יתרונות מהעיר המדהימה הזו. טבריה היא עיר במחוז הצפון בישראל, בגליל התחתון ובבקעת כנרות. טבריה

בדק בית מקצועי ברחובות

בדק בית ברחובות

לפני שמבצעים בדק בית ברחובות, בואו ונגלה כמה יתרונות משמעותיים. רְחוֹבוֹת היא עיר במחוז המרכז בישראל. היא נוסדה כמושבה במישור החוף הדרומי בי"ד באדר תר"ן,

בדק בית מקצועי

בדק בית מקצועי בכל רחבי הארץ

חברתנו מבצעת בדק בית מקצועי בכל רחבי הארץ באופן שוטף. לאורך השנים, חברתנו בדקה מאות נכסים ומבנים כמעט בכל אזור במדינה. אנו מעניקים שירות רחב

בדק בית בחצור הגלילית

בדק בית בחצור הגלילית

מתכננים לבצע בדק בית בחצור הגלילית? בואו ונדבר עליה מעט לפני. חָצוֹר הַגְּלִילִית היא מועצה מקומית במחוז הצפון בישראל. היא הוכרזה כמועצה מקומית בשנת 1956.

ניהול פרויקטים מקצועי עם אחריות

ניהול פרויקטים

ניהול וליווי פרויקטים של בנייה ושיפוצים הינם חלק עיקרי מהעבודה השוטפת בחברת ENG'CHECK פעמים רבות פונים אלינו יזמים פרטים ועסקיים אשר מבקשים לגלות יותר אודות

בדק בית בתל אביב

בדק בית בתל אביב

לפני שמבצעים בדק בית בתל אביב, בואו נגלה קצת יותר על העיר. תל אביב-יפו (בערבית: تل أَبيب-يافا), המוכרת לרוב כתל אביב, היא עיר במחוז תל

איתור נזילות מקצועי בצנרת הבית

איתור נזילות

איתור נזילות הוא שלב מורכב ועיקרי במהלך בדק הבית. מדובר על שלב הדורש ערנות שיא ומקצועיות מירבית. ידוע לכל כי הרבה מן הפרויקטים במדינת ישראל

בדק בית באריאל

בדק בית באריאל

מתכננים לבצע בדק בית באריאל? מצוין, בואו ונדבר על כמה יתרונות שבמקום המדהים הזה. אריאל היא עיר, התנחלות (נחלה) השוכנת בלב השומרון, לצד כביש 5

ENG'CHECK Team
ENG'CHECK Team

הנדסאי בניין מומחים לניהול פרויקטים וביקורת מבנים

בדיקת מבנה מסוכן היא בדיקה הכרחית שחייבים לבצע היום לכל הבניינים הישנים בישראל היום. בטח ובטח כשמדובר על מבנים שנבנו לפני שנת 1980. למי שאינו מכיר, ישנם אזורים למשל כמו טבריה, קריית שמונה ועוד. היושבים על השבר הסורי-אפריקני, אותם אזורים נמצאים ברמת סיכון גבוהה יותר מאשר ערים אחרות. ועל כן נושא של בדיקת מבנה מסוכן היא כל כך קריטית לעיתים ויכולה אף להציל חיים של אנשים רבים.

בדיקת מבנה מסוכן – במה זה כרוך?

בימנו אנו, מדובר סה"כ על שיחת טלפון ראשונה לייעוץ מול בעל מקצוע. שיחת הטלפון הראשונה יכולה להיעשות אף להנדסאי בניין שיוכל לשמוע פרטים ראשונים ולאבחן את הסיטואציה. את בדיקת המבנה המסוכן עצמה, צריך לבצע מהנדס בניין מוסמך. באמצעות כלים מיוחדים, ניסיון מרובה ועוד אמצעים הכרחיים לביצוע הבדיקה. יוכל מהנדס הבניין להוציא דו"ח ביקורת מקצועי ומפורט שיוכל לספק לדיירי הבניין את התמונה המלאה על המצב ההנדסי של הבניין בו הם מתגוררים.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

הבדיקה מתבצעת גם פנימית וגם חיצונית. המהנדס במהלך הבדיקה יבדוק את כל הזוויות של הבניין. החל מהחלק התחתון ביותר (מקלטים, מחסנים, תשתיות) ועד לקומת הגג של הבניין. כמובן, הוא יסרוק בעיניו (ולעיתים גם באמצעות מכשירים אלקטרוניים ייעודיים) את כל צידי הבניין. כל זאת כדי לבדוק האם מופיעים סדקים בולטים.

עפ"י רוב, כאשר מזמינים בדיקת מבנה מסוכן, זה קורה בעקבות תופעות חריגות בחלק מהדירות בבניין. ועל כן, מבצע הבדיקה יצטרך לגשת לדירות הפנימיות ולהסתכל על התופעות הללו מקרוב, לאבחן, להוסיף לדו"ח ולסיכום הסופי.

בנוסף, בדירה עצמה, ובחלקים נוספים במבנה, יבצע המהנדס בדיקת פלס. כדי לראות האם קיימת סטייה מעל הנורמה של זוויות המבנה.

האם המבנה שלכם מסוכן למגורים? אם יש ספק – אין ספק!

חשוב להבין, אם יש לכם ספק בנוגע לתקינות המבנה שלכם – עליכם להסיר את הספקות ולהתייעץ מול בעל מקצוע. אין כל שאלה – אם יש ספק של סכנת חיים, חייבים לברר. בטח ובטח כשמדובר על מבנים ישנים ובאזורים בסיכון גבוה.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

בדיקת מבנה מסוכן למגורים הפכה להיות מאוד פופולרית ועל כן. ניתן כיום להשיג את הבדיקה בעלויות נוחות יחסית. בעיקר בזכות העובדה שהעלות הזו מתחלקת בין מספר הדיירים שבבניין. כמו כן, נהוג לעיתים לבצע מספר בדיקות על מספר מבנים סמוכים ובכך לקבל עלויות משתלמות יותר. בשורה התחתונה – עלות של כמה עשרות/מאות שקלים בודדים עבור כל דייר, יכולה להציל חיים. ממש כך!

כולנו מכירים את הסיפור המצער של הבניין ממרכז הארץ, מהעיר חולון. עירנות של אחד הדיירים הצילה חיים של עשרות נפשות! במקרה הזה למשל, ביציאה מפתח דירתו באחד הבקרים. גילה הדייר קושי רב בפתיחת הדלת. הדבר עורר את תשומת ליבו והוא שם לב כי המשקוף של הדלת זז לגמרי ובכך הבין במאית השנייה שיש תזוזה מסיבית במבנה עצמו. מיד הרים את הטלפון וחייג לגורמי ההצלה, מהנדס העיר הגיע במהירות לנקודה והוחלט על פינוי מיידי של הדיירים. עירנות בזמן הנכון מצילה חיים!

אנו לא ממליצים להגיע למקרי קיצון כמו אלה ולהסתמך על ניסים – כל דבר שמעורר חשד צריכים לבצע לפחות שיחת התייעצות ראשונה לבירור על בדיקת מבנה מסוכן כדאי שתוכלו לגלות את המקרים הללו מבעוד מועד.

סימנים שצריכים להדליק נורה אדומה

בדיקת מבנה מסוכן כאשר מתגלים סדקים בולטים בקיר

כדאי לבחון היטב את כל הקירות החיצוניים של הבניין לעיתים קרובות ולבחון האם ישנם סדקים בולטים לעין

תזוזות מוזרות של חפצים ברצפת הבית

בעיקר דברים עגולים כמו כדורים וכו', אם יש סטייה חריגה של זווית הבניין, כנראה שדברים יתגלגלו על רצפת הנכס. בדיקת מבנה מסוכן בעת זיהוי של גורם זה למשל, יכולה להיות קריטית.

קושי בפתיחת דלתות הדירה

לא משנה אם מדובר על דלת הכניס או על דלתות פנים, חשוב לשים לב ולא לזלזל בסימן זה כלל וכלל. במיוחד מכיוון שכבר הוכח שניצלו נפשות רבות בגלל עירנות מסוג זה.

התפוררות הבטון בחדר המדרגות

סימן נפוץ נוסף מסוג זה ניתן לגלות במיוחד בבניינים מיושנים שנמצאים בקרבה לים/אגם. הלחות המוגברת משפיעה רבות על בטון המבנה ויכולה לעיתים להיות מסוכנת.

מעוניינים לבדוק אופציה של בדיקה בבניין שלכם? צרו איתנו קשר בהקדם

אנו ממליצים לכם לחייג אלינו במידה ויש לכם תהיות בנושא. לחברתנו מומחים בענף הבנייה שיכולים להציע לכם פתרונות יעילים עבור הבעיה שלכם. השיחה הראשונה היא בחינם וללא התחייבות כלל. אז אם הבדיקה אינה מחייבת. וגם לא עולה לכם כסף – אנו ממליצים לכם להרים את הכפפה ולבדוק את הנושא מקרוב.

מלאו את הפרטים המופיעים בטופס מטה, ואחד מנציגנו יצור איתכם קשר בהקדם בנוגע לבדיקת מבנה מסוכן.

רוצים לקרוא יותר על ביקורת מבנים? לחצו כאן

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

תעודות ההסמכה שלנו: