קבוצת הנדסאי בניין מורשים

בניית וילה: המדריך המלא לבניית וילה בישראל

תוכן העניינים

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

או חייגו עכשיו:

engcheck-logo

בדק בית, פיקוח בנייה וניהול פרויקטים זו המומחיות של ENG'CHECK. כבר 10 שנים שאנו נמצאים בשוק ומבצעים את עבודתנו נאמנה עבור הציבור הרחב בישראל, באהבה גדולה ובשמחה עצומה.

ENG'CHECK – בדק בית

המומחים שלכם בענף הבנייה ביקורת. פיקוח. ניהול. פיקוח בנייה זה ENG'CHECK מפקחים בטכנולוגיות החדשניות ביותר המומחיות שלנו בפיקוח חוות דעת הנדסית מסמך דיגיטלי מפורט ומקצועי

בדק בית בראש העין

בדק בית בראש העין

לפני שמבצעים בדק בית בראש העין, חשוב לדבר קצת על העיר המיוחדת הזו. רֹאשׁ הָעַיִן היא עיר במחוז המרכז בישראל. העיר שוכנת במרזבה המזרחית של

בדק בית בבירת הנגב באר שבע

בדק בית בבירת הנגב באר שבע

לפני שמבצעים בדק בית בבירת הנגב באר שבע, בואו נגלה קצת יותר על העיר. בְּאֵר שֶׁבַע היא עיר במחוז הדרום. היא העיר השמינית באוכלוסייתה במדינת

בדיקת בית משותף (רכוש משותף)

בדק בית משותף (רכוש משותף)

בדק בית משותף עפ"י חוק המקרקעין: לכל בית משותף יש דבר הנקרא רכוש משותף בחלק זה נכללים כל חלקי "הבית המשותף" (בניין), למעט הדירות עצמן.כולל

בדק בית בעיר נס ציונה

בדק בית בעיר נס ציונה

לפני שמבצעים בדק בית בעיר נס ציונה, בואו ונדבר עליה. נֵס צִיּוֹנָה היא עיר במחוז מרכז בישראל. העיר ממוקמת בין ראשון לציון בצפון ורחובות בדרום.

ביקורת מבנים - חברה לבדק בית וביקורת מבנים באחריות מפקח ליקויי בנייה

ביקורת מבנים

ביקורת מבנים היא השלב המסכם של הפרויקט. במדינת ישראל כיום, מתברר כי ב-95% לפחות מכלל הפרויקטים המתבצעים – קיימים ליקויי בנייה. העובדה הנ"ל מחייבת אותנו

בדק בית בחולון

בדק בית בחולון

לפני שמבצעים בדק בית בחולון, בואו נגלה קצת יותר על העיר. חוֹלוֹן היא עיר במחוז תל אביב[3], העשירית בגודל אוכלוסייתה בישראל. היא ממוקמת מדרום-מזרח לתל

ENG'CHECK Team
ENG'CHECK Team

הנדסאי בניין מומחים לניהול פרויקטים וביקורת מבנים

בניית וילה: איך ניגשים לתהליך המורכב של בניית וילה? אין ספק שכאשר מדובר על משפחה צעירה שניגשת בפעם הראשונה בחייה לפרויקט נדל"ן, האתגרים הם רבים. החששות צפים וכל התרחישים מתחילים לרוץ מהר בתוך הראש.

האם הדרך הזו שתהיה כנראה פרויקט הנדל"ן הכי גדול בחייהם של המשפחה הצעירה יכולה להפוך לכאוס מוחלט? או שמא המטרה תושג וכל יושבי הבית יכנסו לוילת החלומות? בוודאי ש-2 האופציות מונחות על השולחן, הכל תלוי בעבודה היסודית ובהשגחה הפרטית.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

בניית וילה מהיסוד – מהיכן בדיוק מתחילים?

בתהליך בניית וילה הכל מתחיל בעבודה הכנה מנטלית, שימו לב שמדובר על פרויקט מאוד מורכב שדורש הרבה סבלנות, כוחות נפשיים, אמונה ובטחון. בטח בזכות הבירוקרטיה במדינת ישראל, צריכים להגיע עם המון סבלנות כיוון שתהליך הוצאת היתר בנייה יכול להיות די מאתגר.

אנחנו לא נרחיב כעת על התהליך הזה רק נאמר שאם יש בבעלותכם שטח עם היתר בנייה מוכן, אין ספק שחסכתם לעצמכם דרך קצת מתישה. אבל כמובן שזה לא מה שאמור לעצור בעדכם במידה ואתם נדרשים להוציא היתר בנייה, פשוט שמדובר על תהליך שלוקח זמן ודורש את אנשי המקצוע הנכונים. לצורך מאמר זה, נדלג לשלב הבא בתהליך בניית וילה – שלב העלייה על הקרקע.

זהירות כאן בונים

אנחנו כעת נסתכל ממשקפיו של מנהל הפרויקט שלכם, כיוון שהוא זה שהולך לקחת את הפרויקט תחת חסותו ולנהל את כל בעלי המקצוע. כמו כן, תפקידו לדאוג לכך שלא יצאו תקלות תחת ידו. והוא צריך לוודא בעיניים המקצועיות שלו את כל עבודות בעלי המקצוע שנעשות בתהליך בניית וילה ולכל אורך הדרך. החל מוידוא היסודות עפ"י תכניות משרד האדריכלות ועד ליציקת הקלונסאות ע"י חברת ההנדסה שאת שירותיה שכרנו לטובת העניין.

כאשר השטח שלכם הופך לאתר בנייה, נכנסים לתהליך שונה ואגרסיבי. לאתר יגיעו מדי שבוע כמה וכמה בעלי מקצוע, שלכל אחד תפקיד משלו.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

יגיעו משטחים של חומרי בניין שהוזמנו מראש ותוזמנו בצורה מקצועית ע"י מנהל ומפקח הפרויקט. לעיתים גם יגיעו מפקחים מהעירייה שאולי יוזמנו בעקבות תלונה של אחד השכנים. רעש, אפר באוויר ומכות הפטישים הם עניין שבשגרה בעת תהליך בניית וילה – ולכל אלו אחראי מפקח הפרויקט אותו מיניתם לטובת התפקיד הכי חשוב באתגר בניית הוילה שלכם.

בתהליך בניית וילה מומלץ לבצע מעקב מקרוב – באחריותכם ולטובתכם!

גם כאשר שוכרים מנהל פרויקט מקצועי (חברתנו מציעה שירות ניהול פרויקטים מקצועי ובעלת ניסיון פיקוח בנייה עם רזומה של +500 פרויקטים בכל רחבי הארץ) עדיין צריכים להיות גם כן סוג של 'מפקחים' ולהגיע מעת לעת לאתר הבנייה ולוודא את התהליך.

חשוב לציין כי מנהל הפרויקט לא הולך להיות נוכח 24/7 באתר, אלא הוא יגיע לעיתים קרובות על בסיס כמעט יום-יומי, יכנס לאתר, יעבור בין עבודות הביצוע שמתקדמות ויוודא תיקוני ליקוי בנייה ותשתיות במידה ואלו ידרשו. כל זאת על מנת להבטיח שהתהליך המורכב של בנייה וילה יגיע לסיומו במינימום תקלות, ללא הפתעות מיותרות וליקוי בניה שעלולים לשבש את שגרת החיים לאחר הכניסה למגורים בוילה.

בעת שבעל הנכס מגיע לביקור, מנהל הפרויקט מציג לו את ההתקדמות עפ"י אבני הדרך שנקבעו מראש. הוא עובר איתו בין חדרי הבית, מראה לו את הנחת התשתיות (אינסטלציה, ביובים, חשמל, מים וכד'). מסביר לו על התקדמות התהליך, על בעיות שהיו ונפתרו בדרכים יצירתיות. ומסתכל יחד עם בעל המגרש קדימה לאבן הדרך הבאה.

כל המטרה של ביקור בעל הנכס באתר הבניית של בניית וילה – להראות שיש פה מפקד על הכוח. יש כאן בעל נכס שמכבד את הזמן של עצמו, שמכבד את הזמן של מנהל הפרויקט שלו.

כמו כן, ישנם בעלי נכסים שמעדיפים לגמרי לא להתערב ולא להגיע לביקורים – זו גם דרך מקובלת כיום בשוק, הכל בהתאם לזמינות ולרצון של הבעלים להכנס לתמונה ובאיזו מידה.

בניית וילה מוצלחת תלויה המון במינוי מנהל פרויקט אחראי ומסודר. במידה והוא גם מפקח בכיר למניעת ליקויי בנייה ותשתיות זה יכול להוות יתרון אדיר, במיוחד בפרויקט המאתגר של בניית הוילה.

לעקוב אחר טבלת הוצאות שהוכנה מראש לטובת הפרויקט

תפקיד נוסף ומשמעותי שנמצא באחריותו של מנהל הפרויקט שלכם בתהליך בניית וילה הוא מעקב שוטף אחר הוצאות הפרויקט.

כחלק מבניית תהליך נכון, בעת התכנון יושבים לתכנן הוצאות בהתאם לתכנית האדריכלית, לסוג הקרקע, ללוחות הזמנים, לאיכויות חומרי הבנייה ועוד גורמים שמשפיעים לא מעט על המחיר.

כאשר אתם נמצאים כבר בתוך התהליך, חשוב לעבור יחד עם המפקח על הפרויקט שלכם על טבלת ניהול ההוצאות של בניית הוילה. מדובר על משימה שצריך לבצע לעיתים קרובות, דבר שיגיע לרוב מיוזמה אישית ובאחריותו של המנהל וזאת לטובת עדכון בעל המגרש באופן שוטף ומניעת הפתעות מיותרות ויקרות בסוף הפרויקט.

כמובן שתפקיד חשוב למפקח והוא לדאוג לכך שהטבלה תהיה מאוזנת! אנו מכירים הרבה מאוד סיפורים מקרוב מאוד על אנשים שהחליט לצאת לבד לתהליך בניית וילה. ללא תכנון מסודר, ללא איש מקצוע שמלווה את הפרויקט, ובכך גרמו לעצמם הפסדי ענק! וישנם כאלה שאף נאלצו למכור את השטח ואת השלד של הבית בעקבות תביעות של בעלי מקצוע. תביעות של שכנים ועוד סיפורים מטרידים שאף אחד לא ירצה אליהם בוודאי.

ניהול פרויקט של בניית וילה הוא הכרחי לטובת תהליך מוצלח!

אם אנחנו יכולים להמליץ לכם על המדריך הטוב ביותר לתהליך של בניית וילה – דברו איתנו כל עוד הנושא רלוונטי עבורכם. זה לא עניין של מה בכך שמאחורינו יש 500 פרויקטים מוצלחים אותם ניהלנו. עבדנו מול מאות בעלי מקצוע לאורך השנים. אנו מכירים כמעט את כל המקרים והתגובות מקרוב מאוד. התגברנו על המון מכשולים, אתגרים וקטפנו בהצלחה ב"ה הרבה יעדים והישגים.

לעומת זאת, לצערנו ראינו לאן מגיעים פרויקטים שאינם מנוהלים. אכן יש עלייה בביקוש לניהול פרויקטים כי יותר ויותר אנשים מתעוררים להבין את הצורך – אך עדיין ישנם אלפי פרויקטים בישראל שמתחילים ולא נגמרים בהצלחה בעקבות חוסר ניהול/ניהול כושל של בניית וילה.

אם אתם נמצאים בתהליך זה, או קרובים להתחלה של הבנייה, השאירו פרטים בטופס ואנו ניצור איתכם קשר בהקדם. ניקח אתכם יד ביד בדרך למפתח של הפרויקט החשוב ביותר בחייכם – בניית וילה.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

תעודות ההסמכה שלנו: