קבוצת הנדסאי בניין מורשים

דוח בדק בית: מהו דוח בדק בית ומתי צריכים להשתמש בו?

תוכן העניינים

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

או חייגו עכשיו:

engcheck-logo

בדק בית, פיקוח בנייה וניהול פרויקטים זו המומחיות של ENG'CHECK. כבר 10 שנים שאנו נמצאים בשוק ומבצעים את עבודתנו נאמנה עבור הציבור הרחב בישראל, באהבה גדולה ובשמחה עצומה.

איתור נזילות מקצועי בצנרת הבית

איתור נזילות

איתור נזילות הוא שלב מורכב ועיקרי במהלך בדק הבית. מדובר על שלב הדורש ערנות שיא ומקצועיות מירבית. ידוע לכל כי הרבה מן הפרויקטים במדינת ישראל

בדק בית - מחיר הבדיקה

בדק בית – מחיר הבדיקה

בדק בית מקצועי – מחיר הבדיקה לפי סוגי המבנים. לפני שניגשים לשאלה החשובה; "כמה עולה בדק בית?" בואו נגלה מעט יותר על הבדיקה עצמה ומה

בדק בית בעיר נס ציונה

בדק בית בעיר נס ציונה

לפני שמבצעים בדק בית בעיר נס ציונה, בואו ונדבר עליה. נֵס צִיּוֹנָה היא עיר במחוז מרכז בישראל. העיר ממוקמת בין ראשון לציון בצפון ורחובות בדרום.

בדק בית בחולון

בדק בית בחולון

לפני שמבצעים בדק בית בחולון, בואו נגלה קצת יותר על העיר. חוֹלוֹן היא עיר במחוז תל אביב[3], העשירית בגודל אוכלוסייתה בישראל. היא ממוקמת מדרום-מזרח לתל

בדק בית בטבריה

בדק בית בטבריה

מתכננים לבצע בדק בית בטבריה? מצוין, בואו ונדבר על כמה יתרונות מהעיר המדהימה הזו. טבריה היא עיר במחוז הצפון בישראל, בגליל התחתון ובבקעת כנרות. טבריה

קונסטרוקטור באתר בנייה

קונסטרוקטור

קונסטרוקטור, תחום מקצועי וחשוב בהחלט בעולמו של מהנדס או הנדסאי הבניין. את ההסמכה על הקונסטרוקציה מקבל הנדסאי הבניין במהלך הכשרתו בלימודים. הקונסטרוקציה באה לידי ביטוי

בדק בית מקצועי ברחובות

בדק בית ברחובות

לפני שמבצעים בדק בית ברחובות, בואו ונגלה כמה יתרונות משמעותיים. רְחוֹבוֹת היא עיר במחוז המרכז בישראל. היא נוסדה כמושבה במישור החוף הדרומי בי"ד באדר תר"ן,

ENG'CHECK Team
ENG'CHECK Team

הנדסאי בניין מומחים לניהול פרויקטים וביקורת מבנים

דוח בדק בית הינו דוח אשר מונפק לאחר סיכום הבדיקה אותה ביצע בעל המקצוע. עפ"י רוב בעל מקצוע זה יהיה בעל תעודת הנדסאי מוסמך ומפקח בכיר למניעת ליקויי בניה ותשתיות. (בחברתנו בדק הבית מתבצע ע"י בודקים מוסמכים בתעודות הנ"ל כפי שניתן לצפות כאן).

דוח בדק בית מכיל בתוכו את כל הממצאים שהתגלו במהלך הבדיקה בצורה די מפורטת כפי שנציג לכם בדוגמא הבאה:

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

חוות דעת הנדסית – בדק בית | כתובת: אליהו בן חור, פתח תקווה

חוות דעת הנדסית - בדק בית אליהו בן חור פתח תקווה

אתם יכולים במסמך הנ"ל לגלות דוח בדק בית מפורט בעל 50 עמודים שאת הנקודות שלהם נציג בקצרה במאמר זה.

כמו כן חשוב לציין, בחברות מתקדמות ניתן לקבל דוח בדק בית דיגיטלי לגמרי אותו ניתן להדפיס בקלות ולקרוא בעיון מכל מקום. מהמחשב, מהטלפון ואפילו מהטאבלט.

חלק ראשון בדוח בדק בית: שם מבצע הבדיקה והצהרה מפורטת

חשוב מאוד לציין כי דוח בדק בית המתבצע ע"י חברה מוסמכת עם בעלי מקצוע איכותיים הינו דוח קביל בבית משפט. ולכן, כבר בחלק הראשון כפי שניתן לראות בדוגמא אותה צירפנו, ישנה הצהרה מסודרת של בעל המקצוע והקדמה שמציגה את פרטיו, ניסיונו התעסוקתי ופרטי הכשרתו לעסוק במקצוע זה.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

חלק שני בדוח בדק בית: תיאור הנכס בכלליות

בחלק זה מתאר בודק הנכס את אופי המבנה. כגון האם מדובר על דירה בבניין או בית צמוד קרקע. מספר החדרים. האם הנכס כבר מחובר לתשתיות החשמל והמים. האם הנכס מאוכלס נכון לשעת בדיקה וכו'.

חלק שלישי בדוח בדק בית: רשימת הממצאים (תוכן עניינים)

דוח בדק בית אותו מכין בעל המקצוע מכיל בשלב זה ראשי פרקים של כל הממצאים שהתגלו. שם הנושא וכמה ממצאים ממנו התגלו, למשל: ניקיון, ריצוף, דלתות פנים, טיח וצבע וכד'.

כך למעשה לפני שניגשים לבדוק את הממצאים, ניתן לקבל פרופורציות בנוגע למה שהולך להתגלות במסמך כבר בסריקה ראשונית של רשימת הממצאים. כל אלו מוצגים בטבלה מסודרת שניתן לקרוא בקלות.

חלק רביעי של דוח בדק בית: הצגת הממצאים לפרטי פרטים

דוח בדק בית מקצועי מכיל בתוכו פירוט מסודר של כל הממצאים שהתגלו. כל ממצא מקבל טבלה משלו ומכיל את המידע הרלוונטי: שם הממצא, מיקום, המלצה (איך לתקן את הליקוי), מחיר (משוער לתיקון) ובנוסף לכך מצורפת תמונה אחת לפחות (לפעמים גם יותר) שמציגה/ות את הליקוי בצורה ברורה למען הסר ספק.

ממצא לדוגמא שמצורף במסמך הנ"ל מופיע בצורה הבאה

קטגוריה: ניקיון
שם: חיפוי קירות נמצא עם שיירי צבע וחומרי בניין
מיקום: חדר רחצה כללי
המלצה: נדרש להסיר שיירי צבע בצורה מקצועית ואסטתית
מחיר: ₪350

דוח בדק בית: תמונה המציגה ממצא של ליקויי ניקיון בחדר אמבטיה
דוח בדק בית: תמונה המציגה ממצא של ליקויי ניקיון בחדר אמבטיה

כאשר כל ליקוי מקבל במה ראויה ותיאור מפורט, אין ספק שהדוח הופך להיות הרבה יותר מקצועי. כמו כן ניתן לשים לב בתמונות לדיוק הממצאים באמצעות אלמנטים גרפיים שמאפשרים למקבל הדוח לבצע תיקון יסודי מבלי להתחמק משום ליקוי, לא משנה כמה קטן הוא יהיה.

לעיתים מתגלים ממצאים שבהם נדרשים להציג תקן מסוים

בדוגמא הזו מדובר על ממצא: "רובה, גימור לא אחיד, מחורר ובגוונים שונים של חומר מילוי במישקים בריצוף." בנוסף להמלצה, ראו לנכון בדוח בדק בית זה, להוסיף תקן מדויק כדי להוכיח את חומרת הממצא עפ"י תקני הבנייה החוקיים.

דוח בדק בית: דוגמא להוספת תקן להערות ממצא מורחבות
דוח בדק בית: דוגמא להוספת תקן להערות ממצא מורחבות

 

דוח בדק בית: תמונה המציגה ממצא של ליקויי רובה, גימור לא אחיד. (קרדיט תמונה: צוות ENGcheck)
דוח בדק בית: תמונה המציגה ממצא של ליקויי רובה, גימור לא אחיד. (קרדיט תמונה: צוות ENGcheck)

חלק חמישי של דוח בדק בית: סיכום הערכה כספית בטבלה מסודרת

לסיכום דוח בדק הבית, מתגלה טבלה מסודרת המציגה את כל הממצאים ואת המחיר של כל אחד מהם בשורה נפרדת. וכך למעשה מגיעים לסכום כולל של הכל יחד עם חישובים נוספים של "בלתי צפוי" וכמובן לאחר מכן מצורף הסבר מסודר על תהליך חישוב ההערכה הכספית והתחשבות במגוון גורמים משפיעים המביאים לכדי סיכום הערכה כספית זו. (ניתן לצפות בהסבר זה בדוח בדק בית המצורף למעלה בעמוד האחרון (50 במספר).

דוח בדק בית: סיכום הערכה כספית של מבצע הבדיקה
דוח בדק בית: סיכום הערכה כספית של מבצע הבדיקה

שימו לב לסכום הבלתי נתפס. מדובר על למעלה מ-30,000 ש"ח שהיו עלולים להיספג ע"י מזמין הבדיקה (בעל הדירה עפ"י רוב). באמצעות בדיקה יסודית ופשוטה יחסית שעלותה לא עולה על כמה אלפי שקלים בודדים (ניתן לצפות בטבלת בדק בית מחיר בלחיצה כאן). ביצוע בדק בית מסודר יכול לחסוך עשרות אלפי שקלים! יתרון דוח בדק בית הוא עצום, אם מחשבים עלות מול תועלת מגיעים להבנה שזו בדיקה הכרחית לפני רכישה של נכס ונכס. לא משנה אם מדובר על בדק בית דירה מקבלן או אם מדובר על בדיקת דירה לפני מסירה. נראה כי המשמעות היא עצומה ושלא נדבר על עוגמת הנפש שעלולה להוביל גם היא להוצאות כספיות בלתי נתפסות.

לסיכום, דוח בדק בית הוא יעיל ושימושי לכל בר דעת!

אין ספק שהתמורה שמזמין הבדיקה מקבל בהתאם למה שהוא משלם היא גבוהה מנשוא. לקבל דוח מקצועי בעל 50 עמודים (בממוצע) כאשר מדובר על דירה חדשה עם 5 חדרים זו מציאה שמספקת שקט נפשי. בטחון מול הקבלן המבצע. סוג של תעודת ביטוח עבור הדירה החדשה, דבר המקנה אינספור יתרונות עליהן אי אפשר להתווכח.

אם תרצו לצפות בחוות דעת הנדסאיות נוספות אנו מזמינים אתכם להכנס לעמוד הבא ולצפות במגוון רחב של דוחות בדק בית דיגיטליים – לחצו כאן

במידה ותרצו ליצור איתנו קשר ולהתייעץ בחינם וללא התחייבות אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים בטופס המופיע מטה:

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

תעודות ההסמכה שלנו: