קבוצת הנדסאי בניין מורשים

הוספת מרפסת שמש לדירה ישנה בבניין מגורים

תוכן העניינים

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

או חייגו עכשיו:

engcheck-logo

בדק בית, פיקוח בנייה וניהול פרויקטים זו המומחיות של ENG'CHECK. כבר 10 שנים שאנו נמצאים בשוק ומבצעים את עבודתנו נאמנה עבור הציבור הרחב בישראל, באהבה גדולה ובשמחה עצומה.

בדק בית בנתניה

בדק בית בנתניה

רגע לפני שמבצעים בדק בית בנתניה, בואו נדבר קצת על העיר. נְתַנְיָה היא עיר במחוז המרכז, בשרון, השביעית באוכלוסייתה בערי מדינת ישראל. נוסדה על ידי קבוצת בני בנימין בשנת 1929 כיישוב לבני המושבות ופועלי הפרדס, והוכרזה

ביקורת מבנים - חברה לבדק בית וביקורת מבנים באחריות מפקח ליקויי בנייה

ביקורת מבנים

ביקורת מבנים היא השלב המסכם של הפרויקט. במדינת ישראל כיום, מתברר כי ב-95% לפחות מכלל הפרויקטים המתבצעים – קיימים ליקויי בנייה. העובדה הנ"ל מחייבת אותנו

בדק בית בנהריה

בדק בית בנהריה

לפני שמבצעים בדק בית בנהריה, בואו ונקרא עליה כמה דברים חשובים. נַהֲרִיָּה היא עיר בגליל המערבי שבמחוז הצפון בישראל והעיר הצפונית ביותר במישור החוף. היא

בדק בית באריאל

בדק בית באריאל

מתכננים לבצע בדק בית באריאל? מצוין, בואו ונדבר על כמה יתרונות שבמקום המדהים הזה. אריאל היא עיר, התנחלות (נחלה) השוכנת בלב השומרון, לצד כביש 5

בדיקת מבנים בעיר יבנה

בדיקת מבנים בעיר יבנה

לפני שמבצעים בדיקת מבנים בעיר יבנה, בואו נדבר עליה מעט. עיר במחוז המרכז בישראל השוכנת במישור החוף הדרומי. בתל יבנה ובסביבתו נמצאו ממצאים המתוארכים לתחילת

בדק בית בעיר נס ציונה

בדק בית בעיר נס ציונה

לפני שמבצעים בדק בית בעיר נס ציונה, בואו ונדבר עליה. נֵס צִיּוֹנָה היא עיר במחוז מרכז בישראל. העיר ממוקמת בין ראשון לציון בצפון ורחובות בדרום.

בדק בית מקצועי ברחובות

בדק בית ברחובות

לפני שמבצעים בדק בית ברחובות, בואו ונגלה כמה יתרונות משמעותיים. רְחוֹבוֹת היא עיר במחוז המרכז בישראל. היא נוסדה כמושבה במישור החוף הדרומי בי"ד באדר תר"ן,

בדק בית בכפר סבא

בדק בית בכפר סבא

מתכננים לבצע בדק בית בכפר סבא? ראשית, בואו ונדבר מעט על העיר. כְּפַר סָבָא[3] היא עיר במחוז המרכז בישראל. היא הוכרזה כעיר בשנת 1962. כפר

ENG'CHECK Team
ENG'CHECK Team

הנדסאי בניין מומחים לניהול פרויקטים וביקורת מבנים

הוספת מרפסת שמש לדירה קיימת בבניין ישן הפכה להיות טרנד של ממש בשנים האחרונות, במיוחד באזורי השכונות הישנות שבערים הותיקות.

שיטת התוספות הזו צברה תאוצה בעיקר בזכות העובדה שאנשים רבים רצו לשדרג את עצמם במינימום תקציב ובמקסימום תמורה.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

עליית מחירי הדירות של השנים האחרונות הביאה את הישראלים הרבים למצוא פתרונות יצירתיים, הפעם נרחיב על הוספת מרפסת שמש לדירה קיימת בבניין יחסית ישן וננסה להבין – איך זה בדיוק עובד?

הוספת מרפסת שמש – איך זה עובד?

אם אתם בדיוק חושבים על צעד שכזה, דעו שאתם לגמרי לא לבד. ישראלים רבים כבר ביצעו בבניינם פרויקט מסוג זה ורובם המוחלט מרוצים מאוד מהתוצאה והתמורה שקיבלו בעבור המחיר הנמוך יחסית ששילמו בעבור הוספת מרפסת שמש לדירתם.

התהליך הזה מורכב מכמה גורמים. ישנם היום קבלנים שמתמחים ספציפית בפרויקטים של תוספת מרפסת שמש ומבצעים אך ורק פרויקטים מהסוג הזה.

בגדול מדובר על תכנון יחסית מהיר וביצוע בנייה של יסודות ומרפסות שמתלבשות (כמו לגו לצורך ההמחשה) על המבנה הקיים, שלעיתים מבנה זה יכול להיות בן +40 שנה.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

המהלך הזה, מעבר לתרומתו לדירות עצמן, תורם רבות גם לחיזוק המבנה עצמו ועמידותו בפני רעידות אדמה ותזוזות הקרקע השגרתיות.

הרבה פעמים קורה שבניינים ספציפיים שאינם עומדים בדרישות הסף של פרויקט חיזוק מבנים מסוג תמא 38 – פונים דווקא לפרויקטים מסוג זה של הוספת מרפסת שמש לדירה קיימת.

תוספת מרפסת שמש – כמה זה עולה?

צריכים להבין, הוספת מרפסת שמש ממוצעת היום תקנה לכם תוספת של כ-12 מ"ר בממוצע. כמו כן, ישנם בניינים שתוספת המרפסת יכולה להיות גם על 18 מ"ר.

מה שמדהים בכל הסיפור הוא, שהעלות עבור מטר במקרה הזה היא יחסית נמוכה.

במיוחד כאשר אנחנו מדברים על דירה במרכז הארץ, שם העלות למטר היא מאוד מאוד גבוהה – אך עלות הבנייה למטר של הוספת מרפסת שמש היא יחסית נמוכה.

מחיר לדירה בבניין של 28-32 דירות (פרויקט ממוצע בשוק בניית מרפסות שמש כתוספת לבניינים קיימים): 80,000 ש"ח.

מחיר זה תלוי כמובן בשיתוף פעולה של כלל הדיריים בבניין. כיוון שבפרויקט מסוג זה, של תוספת מרפסת שמש לבניינים קיימים, מחייבת בנייה במעטפת של כל הבניין. וזה כמובן, מחייב שיתוף פעולה של כולם.

הוספת מרפסות שמש לדירות קיימות – כמה זה מוסיף לערך הדירה?

השאלה הזו תלויה בעיקר בעיקר במיקום הנכס. בואו נעשה המחשה קטנה לצורך העניין, כדי להבין באמת את הערך הנפלא שיש לתוספת מרפסת שמש לדירה קיימת.

נצא מנקודת הנחה שהדירה שלנו נכנסה לתהליך שיפוץ מכובד במהלך פרויקט הוספת מרפסת שמש שיצא לדרך. אם הבניין כבר הפך לאתר בנייה אז ננצל את ההזדמנות במידת האפשר כדי לשדרג גם את פנים הדירה.

אז ככה זה עובד, אם מרפסת שמש שווה לנו 80-90 אש"ח בעלות בנייה (כולל אישורים, תריסים חדשים וכו'). ובתמורה לכך נקבל 15 מ"ר. הרי לנו עסקה משתלמת במיוחד כאשר מדובר בדירה במרכז הארץ. כיוון שבשביל 15 מ"ר, היינו צריכים לשלם כ-300,000 ש"ח!! (במקרה הזול של הסיפור).

יוצא שקיבלנו 15 מ"ר, עם נוף פתוח ואופציה למנגל בכיף עם המשפחה בעבור פחות מ-6,000 ש"ח למטר – במונחים של היום, מדובר על עסקה משתלמת במיוחד!

משפחות מרובות ילדים מנצלות את מרפסת השמש לחדר נוסף בבית

אם אתם פחות בקטע של מנגל, והתברכתם בהרבה ילדים, ישנה אופציה נוספת שהופכת את הסיפור למשתלם אף יותר. הוספת מרפסת שמש והפיכתה לחדר נוסף בבית.

כמובן שהדבר גבולי, אי אפשר באמת לאטום את 4 הקורות בבטון או גבס, אלא שכאן נכנסים פתרונות יצירתיים כגון חלונות זכוכית בתוספת וילונות עבים.

עם קצת חשיבה מחוץ לקופסה והשקעה מינימלית יחסית – בהחלט אפשר להפוך את מרפסת השמש לחלל סגור שיספק מענה עבור נערים מתבגרים שזקוקים לפינה משלהם.

בחינת היתכנות לפרויקט תוספת של מרפסות שמש בבניין שלכם!

אם אתם חושבים על פרויקט מסוג זה או שיצא לכם לשמוע על קרוב משפחה או חבר שאצלו בבניין התבצע פרויקט תוספת מרפסת שמש, אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו לבחינת היתכנות הפרויקט.

ניתן להזמין את אחד מאנשי המקצוע שלנו לבחינת פרויקט הוספת מרפסת שמש ללא שום התחייבות וקבלת הסבר מלא ומפורט אודות התהליך והצרכים הנדרשים להצלחת הפרויקט.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

תעודות ההסמכה שלנו: