קבוצת הנדסאי בניין מורשים

תוספת מרפסת לבניין קיים: הכל על הטרנד הלוהט של בנייני שנות ה-90

תוכן העניינים

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

או חייגו עכשיו:

engcheck-logo

בדק בית, פיקוח בנייה וניהול פרויקטים זו המומחיות של ENG'CHECK. כבר 10 שנים שאנו נמצאים בשוק ומבצעים את עבודתנו נאמנה עבור הציבור הרחב בישראל, באהבה גדולה ובשמחה עצומה.

בדק בית מקצועי ראשון לציון

בדק בית ראשון לציון

לפני שמבצעים בדק בית בעיר ראשון לציון, בואו נדבר עליה מעט. ראשון לציון היא העיר הרביעית בגודלה במדינת ישראל. העיר מושכת אליה גוון רחב מאוכלוסיית

בדק-בית eng-check

בדק בית מקצועי

בדק בית: בדיקת דירה חדשה/יד שנייה. בדק בית לפני רכישה, בית חדש מקבלן או דירה יד שנייה, כולן מתבצעות לפני רכישה והעברת בעלות בטאבו של

בדק בית באריאל

בדק בית באריאל

מתכננים לבצע בדק בית באריאל? מצוין, בואו ונדבר על כמה יתרונות שבמקום המדהים הזה. אריאל היא עיר, התנחלות (נחלה) השוכנת בלב השומרון, לצד כביש 5

ניהול פרויקטים מקצועי עם אחריות

ניהול פרויקטים

ניהול וליווי פרויקטים של בנייה ושיפוצים הינם חלק עיקרי מהעבודה השוטפת בחברת ENG'CHECK פעמים רבות פונים אלינו יזמים פרטים ועסקיים אשר מבקשים לגלות יותר אודות

בדק בית בטבריה

בדק בית בטבריה

מתכננים לבצע בדק בית בטבריה? מצוין, בואו ונדבר על כמה יתרונות מהעיר המדהימה הזו. טבריה היא עיר במחוז הצפון בישראל, בגליל התחתון ובבקעת כנרות. טבריה

בדק בית בעיר נס ציונה

בדק בית בעיר נס ציונה

לפני שמבצעים בדק בית בעיר נס ציונה, בואו ונדבר עליה. נֵס צִיּוֹנָה היא עיר במחוז מרכז בישראל. העיר ממוקמת בין ראשון לציון בצפון ורחובות בדרום.

בדיקת בית משותף (רכוש משותף)

בדק בית משותף (רכוש משותף)

בדק בית משותף עפ"י חוק המקרקעין: לכל בית משותף יש דבר הנקרא רכוש משותף בחלק זה נכללים כל חלקי "הבית המשותף" (בניין), למעט הדירות עצמן.כולל

ENG'CHECK Team
ENG'CHECK Team

הנדסאי בניין מומחים לניהול פרויקטים וביקורת מבנים

תוספת מרפסת לבניין קיים הפכה להיות טרנד לוהט במיוחד. כיום, יש בישראל מאות פרויקטים פעילים של תוספות מרפסות לבניינים קיימים. כאשר מה שמאפיין את רוב הבניינים הוא שהם נבנו באזור שנות ה-90.

למה זה קורה דווקא בבניינים כאלה ומהי הסיבה שהביאה לכך? כל התשובות וקצת יותר מזה, במאמר שלפניכם.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

ראשית נסביר בקצרה מהו פרויקט תוספת מרפסת לבניין קיים

מבחינה הנדסית מדובר על סוג של תוספת מבנה חיצוני שלכאורה "מודבק" למבנה קיים. אותו מבנה חדש, לא מתווסף לו סתם כך למבנה הישן, אלא מנצלים כבר את הבנייה החדשה לתמיכה במבנה הקיים, וזה למעשה מתקשר לסיבה העיקרית אשר בגללה הפכו פרויקטים של תוספת מרפסת לבניין קיים לאחד מהטרנדיים ביותר. בפרט בשנים האחרונות.

את הפרויקט הזה לרוב יוזמים ועדי הבניינים/דיירים כריזמטיים המעוניינים לשדרג את ערך הדירות בבניין. כל זאת כמובן מתוך הבנה שאין ביכולתם (נכון לתקופת זמן זו) לבצע פרויקט תמ"א כיוון שגיל הבניין "צעיר מדי" עבור פרויקטים מסוג תמ"א. מה שמוביל אותנו לדבר בהרחבה על תוספות מרפסות לבניינים צעירים-ישנים משנות ה-90.

מצד אחד לא עומדים בתקן לתמ"א 38 ומצד שני קיים סיכון מסוים בפני רעידות אדמה

עד שנת 1975, לא הייתה עדיין תודעה מספקת בנושא רעידות אדמה בישראל. משנת 75 עד שנת 95 נקבעו הנחיות מפורטות. כאשר ב-1995 התפרסם תקן מפורט ומעודכן בנושא תכנון של מבנים לרעידות אדמה. (הדברים מתוך האתר של ועדת ההיגוי הבין-משרדית להיערכות לרעידות אדמה – לינק ישיר)

אין מה להגיד כי התודעה הציבורית בנושא עלתה באופן משמעותי עם השנים. היום ישנם עשרות אלפי בתי אב בישראל שעומדים בסיכון בפני רעידות אדמה. ורק לאחרונה נוכחנו לראות כמה וכמה מבנים ברחבי הארץ שפונו בעקבות חשש ולאחר בדיקה מטעם חברות הנדסה למינהם.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

זו בהחלט אחת הסיבות העיקריות לעלייה חדה בפרויקטים של תוספת מרפסת לבניין קיים, אפילו שמדובר על בניינים שאינם בסיכון כל כך גבוה להבדיל למשל מבניינים שנבנו בשנות ה60-70. אך הגבול הדק הזה מספיק עבור בעלי הדירות והקבלנים שמבצעים פרויקטים מסוג זה.

הסיבה שהביאה לכך היא בעיקר בזכות העובדה שהמון יזמים ובעלי דירות החלו לבדוק את זכאותם לביצוע פרויקט תמ"א 38. הן מצד היזם והן מצד בעלי הדירות.

עם הזמן, ותנופת פרויקטים של התחדשות עירונית, כאשר גילו עוד ועוד בניינים ישנים אך שאינם יכולים לקבל את הזכאות – החלו לצוץ פרויקטי משנה שאמנם לא מספקים תוספות של חדרי ממ"ד ומעלית, אך כן מקבלים תוספת מכובדת של מרפסת שמש לדירה הקיימת.

אזי אז החלו לצוץ אלפי פרויקטים של תוספת מרפסת לבניין קיים בכל רחבי הארץ.

עליית ערך הדירות בפרויקטים של תוספת מרפסת לבניין קיים

הסיבות עליהן דיברנו בפסקאות הקודמות בוודאי אינן היחידות בסיפור. גם לעניין עליית הערך של הדירה בעקבות תוספת מרפסת לבניין קיים יש חלק משמעותי.

עפ"י הממוצע, עלות של פרויקט תוספת מרפסות לבניינים קיימים עומדת על 50-80 אש"ח. תלוי בכמות הדיירים במבנה ותלוי בגודל המרפסות כמובן.

אך מה שמדהים הוא התמורה שמגיעה אחר כך – משדרגת את הדירה פלאים ומעלה את ערך הדירה באופן ממש משתלם לעומת ההשקעה. כמו כן, ישנם אנשים שלאחר סיום הפרויקט עושים סגירה באמצעות כל כך הרבה שיטות שקיימות היום בשוק (זכוכיות מיוחדות, תריסים ייעודיים) ולמעשה הופכים את המרפסת החדשה לחדר חדש בבית!

אם נחשוב על זה כך. מטר רבוע בבת ים כיום עומד על 26,500 ש"ח (לפי אתר מדלן). אם הוספנו מרפסת בגודל של 12 מ"ר. ונכפיל את זה בעלות עבור מטר, בוודאי נגלה מספר יפה מאוד.. האם זה משתלם לעומת ההשקעה?

אז כן, פרויקטים של תוספת מרפסת לבניין קיים הם בהחלט מבורכים הן עבור הדיירים והן עבור היזמים והקבלנים המבצעים. כמו כן, חשוב לציין שהדבר מחזק באופן מסוים את הבניין בפני רעידות אדמה (שוב, ברמה מסוימת, הכל יחסי).

מקווים שעשינו לכם סדר בנושא פרויקטים תוספת מרפסות לבניין קיים

אם יש לכם שאלות נוספות או אם מתחשק לכם להתייעץ איתנו בנוגע לפרויקט מסוג זה או מכל סוג אחר בבניין שלכם או בבית הפרטי שלכם, אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים בטופס המופיע מטה ואנו ניצור איתכם קשר בהקדם האפשרי:

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

תעודות ההסמכה שלנו: