קבוצת הנדסאי בניין מורשים

מנהל פרויקט: מבט מקיף על תפקידו הקריטי של מנהל הפרויקט באתר הבנייה

תוכן העניינים

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

או חייגו עכשיו:

engcheck-logo

בדק בית, פיקוח בנייה וניהול פרויקטים זו המומחיות של ENG'CHECK. כבר 10 שנים שאנו נמצאים בשוק ומבצעים את עבודתנו נאמנה עבור הציבור הרחב בישראל, באהבה גדולה ובשמחה עצומה.

בדק בית בבירת הנגב באר שבע

בדק בית בבירת הנגב באר שבע

לפני שמבצעים בדק בית בבירת הנגב באר שבע, בואו נגלה קצת יותר על העיר. בְּאֵר שֶׁבַע היא עיר במחוז הדרום. היא העיר השמינית באוכלוסייתה במדינת

איתור נזילות מקצועי בצנרת הבית

איתור נזילות

איתור נזילות הוא שלב מורכב ועיקרי במהלך בדק הבית. מדובר על שלב הדורש ערנות שיא ומקצועיות מירבית. ידוע לכל כי הרבה מן הפרויקטים במדינת ישראל

בדק בית בתל אביב

בדק בית בתל אביב

לפני שמבצעים בדק בית בתל אביב, בואו נגלה קצת יותר על העיר. תל אביב-יפו (בערבית: تل أَبيب-يافا), המוכרת לרוב כתל אביב, היא עיר במחוז תל

בדק בית מקצועי ברחובות

בדק בית ברחובות

לפני שמבצעים בדק בית ברחובות, בואו ונגלה כמה יתרונות משמעותיים. רְחוֹבוֹת היא עיר במחוז המרכז בישראל. היא נוסדה כמושבה במישור החוף הדרומי בי"ד באדר תר"ן,

בדק בית המלצות: בדיקת כוכבים עם זכוכית מגדלת

בדק בית המלצות

בדק בית עם המלצות חמות מהשטח הוא מאוד חשוב בעיקר למי שמבצע פעם ראשונה בחייו את הבדיקה המשמעותית. אם מדובר על עסקת הנדל"ן הראשונה בחייכם

בדיקת בית משותף (רכוש משותף)

בדק בית משותף (רכוש משותף)

בדק בית משותף עפ"י חוק המקרקעין: לכל בית משותף יש דבר הנקרא רכוש משותף בחלק זה נכללים כל חלקי "הבית המשותף" (בניין), למעט הדירות עצמן.כולל

בדק בית בכפר סבא

בדק בית בכפר סבא

מתכננים לבצע בדק בית בכפר סבא? ראשית, בואו ונדבר מעט על העיר. כְּפַר סָבָא[3] היא עיר במחוז המרכז בישראל. היא הוכרזה כעיר בשנת 1962. כפר

בדק בית מקצועי ראשון לציון

בדק בית ראשון לציון

לפני שמבצעים בדק בית בעיר ראשון לציון, בואו נדבר עליה מעט. ראשון לציון היא העיר הרביעית בגודלה במדינת ישראל. העיר מושכת אליה גוון רחב מאוכלוסיית

ENG'CHECK Team
ENG'CHECK Team

הנדסאי בניין מומחים לניהול פרויקטים וביקורת מבנים

מנהל פרויקט הוא אולי האדם העסוק ביותר באתר הבנייה. מדובר על מקצוע מאתגר שדורש המון סבלנות. המון אנרגיות, יכולת להתמודד עם מגוון אדיר של לחצים ואמוציות. אם אתם מחפשים לדעת באמת על מנהל פרויקט בענף הבנייה, הגעתם למדריך המלא שיציג לכם מבט מקיף על תפקידו הקריטי של מנהל הפרויקט באתר הבנייה.

מנהל פרויקט בענף הבנייה הוא הגורם המכריע להצלחת הפרויקט

לבעלי ניסיון בענף הבנייה, המשפט הזה ידוע היטב. מנהל פרויקט באתר בנייה הוא כמו קברניט של ספינה. הוא כמו מפקד גדוד שמוציא אחריו מאות חיילים לקרב. מדובר על תפקיד שדורש כל כך הרבה מרכיבים איכותיים שיזכו את מנהל הפרויקט לעמוד באתגר העצום.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

בואו ניקח לדוגמא בניין בן 10 קומות אותו צריך לנהל מנהל הפרויקט. בכל קומה יש 4 דירות, בקומה האחרונה יש פנטהאוז אז יש לנו קצת פחות מ-40 דירות בבניין. כדי להצליח לבנות 40 דירות בצורה ראויה שתצדיק את מחיר הקנייה, האחריות היא פשוט עצומה.

רק בבניין כזה של 10 קומות, שכאן הרי לא מדובר על מגדל מגורים עם מאות דירות. אלא יחסית מדובר על פרויקט קטן (בסדרי גודל של ענף הבנייה). ישנה התעסקות בלתי נגמרת עם עשרות בעלי מקצוע.

כאשר כל ההתנהלות, ניהול לוחות הזמנים, בחינת ביצוע העבודות בפועל, תשלומים… הזמנת חומרי גלם… כל אלו ועוד הרבה יותר מכך יושבים על כתפיו של מנהל הפרויקט לאורך כל הדרך. גם במידה והכל הולך חלק ואין תקלות, מדובר על משימה מורכבת ביותר.

עכשיו, בואו ניקח את המציאות מהשטח כדוגמא ממשית – ונספר לכם שתמיד, אבל תמיד יש בלתי מצופה ותקלות כשמתנהלים מול כל כך הרבה גורמים. תוסיפו את כל השינויים הבלתי צפויים. תקלות של בעלי מקצוע בביצועים. שינויים של מזג אוויר, שינויים בסדר גדל עולמי שמשפיעים על אספקה סדירה של חומרי גלם בסיסיים ועוד כהנה וכהנה.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

יום בחיי – מנקודת מבטו של מנהל הפרויקט בענף הבנייה

לצורך ההמחשה הכי טובה ניתן דוגמא קלאסית שתוצג כלו"ז של ממש עפ"י ממוצע ממה שקורה בענף הבנייה בישראל.

06:30 תדריך בטיחות יומי באתר הבנייה

טרם תחילת העבודות, מחויבים כל העוסקים במלאה לעבור תדריך בטיחות מלא, התדריך כולל בין היתר נגיעה בדגשי הבטיחות הידועים. מעבר על ציוד שלא יחסרו קסדות, אפודים וכו' לאף אחד מעובדי הפרויקט. בדיקת תקינות של אביזרי הרמה ועוד מספר בדיקות חשובות שחייבים לבצע לפני כל התחלה של יום עבודה חדש באתר.

07:00 קפה טוב והתחלנו

מתחילים פעילות של יום חדש, הטלפונים מתחילים לצלצל ועוד מעט יתחילו לצוץ קבלני המשנה השונים. זה בדיוק הזמן לעבור על לוח הזמנים היומי ולבדוק מה מצפה לנו כדי שהיום שלנו יהיה יעיל יותר. מנהל פרויקט מקצועי יבצע את בדיקה של הלוז היומי באופן יום יומי. בדיקה של הלוז השבועי לפחות פעמיים בשבוע. ובדיקה של הלוז החודשי לפחות אחת לשבוע.

מדובר על אחריות מחייבת מבחינת לוח זמנים כאשר הכל חייב לתקתק על הצד הטוב ביותר.

08:30 סיור בשטח ומעבר בין המוקדים העיקריים באתר

בשלב הזה (כמו עוד הרבה פעמים במהלך היום) עובר מנהל הפרויקט בין המוקדים השונים לוודא תקינות של העבודה. לבוש כל ציוד הבטיחות הרלוונטי, לוודא משנה זהירות, עבודה נכונה עם חומרים ובקיצור פיקוח צמוד פָּר אֶקְסֵלַנְס.

אין כוונה למנהל הפרויקט לבצע את זה כעבודה של השגחת "גננת" אלא הוא מבצע זאת כדי לצמצם תקלות, ליקוי בנייה וליקוי תשתיות למינימום האפשרי. כיוון שכל מה שמתגלה בשלב מוקדם ככל הניתן הוא חסכון עצום של זמן, כסף ובעיקר אנרגיות עבור כל הגורמים הרלוונטיים שבפרויקט.

09:30 בעלי המקצוע מתחילים להגיע

כמובן שזה דינמי ובעלי המקצוע יכולים להופיע כבר עם אור ראשון (במיוחד בימים של יציקות). מנופים, מהנדסי חשמל, קבלני אינסטלציה, מהנדסי חומרים, קבלני חיפויים ועוד המון בעלי מקצוע מגיעים על בסיס יום יומי לאתר הבנייה וכל אחד עסוק במלאכתו. ועל כולם צריך מנהל פרויקט מקצועי להשגיח ולפקח שהכל יעשה על הצד הטוב ביותר.

11:30 ביקור פתע של יזם הפרויקט

הנה מגיע יזם הפרויקט או מי מטעמו לבקר בהפתעה באתר הבנייה. זה הרגע שבו מנהל הפרויקט נבחן על הצד הטוב ביותר. מדובר בהפתעה משובחת שבה צריך לעמוד מנהל הפרויקט כמו שצריך ולהציג את הפעילות הענפה באתר הבנייה כפעילות מבורכת (בתקווה שמצליח לעמוד במשימה). מדובר על שלב שיכול להיות מאוד מלחיץ אם אין עמידה בזמנים. ובוודאי אם יש תקלות חוזרות ולא נעימות.

12:30 הפסקת צהריים – בתאבון!

יש שיגידו שאין כמו סעודות הפועלים באתר הבנייה. עם עבודה פיזית כל כך מאמצת. הרבה אנרגיות ומחשבות יקרות שהוצאנו כבר על הבוקר. התאבון ממהר להגיע גם כדי לעשות הפוגה קצרה וגם כדי להזרים אנרגיות חדשות לגוף. מדובר אולי על השלב המהנה ביותר ביומו של מנהל הפרויקט. למרות, שצריך לציין שישנם ימים שגם את זה בקושי יכול להרשות לעצמו מנהל פרויקט.

לעיתים, באתר הבנייה יש ימים חריגים עם עומסים ממש כבדים. כמובן שהפועלים יצאו להפסקות שהם צריכים לקחת עפ"י חוק, גם למנהל הפרויקט מגיעות הפסקות רק שמפאת גודל האחריות, יש ימים שהוא פשוט "לא מרשה" לעצמו לצאת להפסקה מיוזמתו.

מגודל האחריות כך רמת פעילות העבודה, מנהל פרויקט בענף הבנייה הוא אולי אחד האנשים העסוקים ביותר שתפגשו, ובעקבות כך, לפעמים נאלצים לוותר על דברים כל כך בסייסים. להגיד לכם שאנחנו בעד? ממש לא! בעינינו הפסקות במהלך העבודה הן הכרחיות ואף אפקטיביות. מנהל אתר בנייה שנותן לעצמו מנוחה ומכניס אנרגיות חדשות לגוף במהלך היום הוא כנראה מנהל פרויקט מפוקס יותר. בריא יותר, וחושב טוב עוד הרבה יותר במהלך הפעילות.

לאחר ארוחת צהריים משביעה חוזרים לפעילות

13:30 ממשיכים פעילות ענפה עד לגמר היום

לרוב, אתרי הבנייה מסיימים יום עבודה בשעות 16:00-17:00 זה מאוד תלוי מתי מתחילים לעבוד, האם יש משמרות נוספות של עובדים אחרים וכד'. חשוב להבין כי לו"ז יכול להשתנות הרבה פעמים בעקבות הסביבה שבה מבצעים את הפרויקט. ישנם מקומות הדורשים התייחסות שונה ברמת הרעש, זה מאוד משתנה בעקבות סביבת מגורים/מוסדות חינוך וכד'.

כמובן שאת יתר היום ממשיך לנהל מנהל הפרויקט עם מגוון האתגרים ואל מול בעלי המקצוע השונים. חשוב להבין שכל יום יוצאות ונכנסות מהטלפון של מנהל הפרויקט עשרות עד מאות שיחות טלפון! הודעות ווטסאפ, ביקורים, פקחי עירייה שפתאום קופצים בעקבות תלונה של אחד השכנים. משאית שנתקעה בדיוק ביציאה מהרחוב של האתר בעקבות דוחק וצפיפות של רכבים ועכשיו זקוקה לעזרה כדי להיחלץ. כל אלו הן טיפה בים של דוגמאות מתוך המציאות שיש לנו בשטח.

מנהל פרויקט מקצועי יודע לשמור על קור רוח ולנהל את היום בצורה מדהימה

בוודאי שכל האתגרים יכולים לעבור בצורה טובה. הכל עניין של תזמון, קור רוח ומקצועיות. כל אלו יכולים להפוך יום עבודה של סיוט ל… יום עבודה מבורך ומלא בפעילות ענפה שתהפוך כל פרויקט למוצלח.

לחברתנו ידע וניסיון רב בניהול פרויקטים. באמתחתנו למעלה מ-500 פרויקטים בענף הבנייה. החל מדירות קטנות ועד למגדלי מגורים ומבנים מסחריים של אלפי מטרים רבועים.

רוצים לדעת יותר על שירות ניהול פרויקטים? לחצו כאן

אם אתם נמצאים לפני ביצוע פרויקט מורכב אנו ממליצים לכם ליצור קשר ולהתייעץ איתנו בחינם וללא התחייבות, השאירו פרטים בטופס המופיע מטה ואנו נשתדל לחזור אליכם בהקדם.

לקבלת ייעוץ שירות:

או חייגו עכשיו:

לפרטים נוספים וייעוץ ראשוני ללא עלות:

תעודות ההסמכה שלנו: